۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84726043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان خُنک‌تر می‌شود

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 84726043
هوای کردستان خُنک‌تر می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان روند کاهشی دارد و از صبح روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، هوای استان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز و فردا سرعت وزش باد در کردستان قابل ملاحظه بوده و به دلیل گرد و غبار شکل گرفته در کشور عراق و ورود آن به استان، وضعیت هوای استان نیز غبارآلود است.

وی افزود: امروز بعد از ظهر تا صبح فردا احتمال بارش‌های خفیف در نوار غربی و قسمت‌های شمالی استان وجود دارد اما از بعدازظهر پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده وضعیت هوا پایدار است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای دهگلان، هزارکانیان و بابارشانی با دمای پنج درجه سانتی گراد خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی با اشاره به اینکه دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود، اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز در شهر بابارشانی بیجار به ۱۶ متر بر ثانیه، شهر زرینه ۱۳ و سقز به ۱۲ متر بر ثانیه رسید.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha