۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84726580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرغداران خراسان شمالی نگران بازار مرغ نباشند

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۰۹
کد خبر: 84726580
مرغداران خراسان شمالی نگران بازار مرغ نباشند

بجنورد-ایرنا- مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اداره کل پیشتبانی امور دام استان نسبت به خرید مرغ مازاد مرغداران اقدام کرده و این تولیدکنندگان نباید نگرانی در این باره داشته باشند.

علیرضا صادق روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش میزان تقاضا برای گوشت مرغ و نبود بازار مناسب برای این محصول سبب شده بود تا مرغ تولیدی مرغداران در سالن های مرغداری بماند از این رو دولت در اقدام حمایتی مرغ مازاد را می خرد.

وی افزود: مرغداران برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز شب عید و نیز ماه مبارک رمضان، جوجه ریزی خوبی در سالن های مرغداری انجام دادند اما به نظر می رسد مردم نیاز شب ماه مبارک را تامین کرده و در هفته نخست از این ماه بازار با کاهش میزان تقاضا روبه رو شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: افزایش میزان ماندگاری مرغ در سالن ها و افزایش وزن آنان سبب نگرانی مرغداران شد، البته افزایش عرضه مرغ زنده تاثیری در کاهش قیمت نداشت.

وی افزود: البته با نامناسب شدن بازار، برخی از مرغداران به ناچار با قیمت توافقی و با نرخ پایین تر از قیمت مصوب، مرغ زنده را عرضه کردند اما اکنون با تدابیر اندیشه شده و اقدامات انجام شده، این مشکلات کاهش یافته و از یکی دو روز پیش بازار متعادل شده است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از مرغداران استان، ورود مرغ زنده و گوشت مرغ از گنبد، متوقف شد و البته خروج مرغ زنده که تا پیش از این ممنوع بود، منتفی شد و اکنون محدودیت و ممنوعیتی برای خروج مرغ زنده از استان وجود ندارد.

صادق خاطرنشان کرد: شرکت پیشتیبانی امور دام هم مرغ های مرغداران را با شرایط خاص خود خریداری می کند البته خرید مرغ زنده به قیمت مصوب فرصتی شد تا مرغ هایی که در سالن های مرغداری وزن بالایی پیدا کرده بودند روانه بازار شوند.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مرغ ها با وزن کم، قابلیت خرید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و ذخیره سازی دارد.

مدیر پشتیبانی امور دام خراسان شمالی هم گفتک تاکنون ۸۱ هزار کیلوگرم مرغ منجمد شیرینگ پک شده از تولیدکنندگان استان خریداری شده است.

علیرضا توسلی نیا اظهار داشت: این میزان گوشت مرغ در یک هفته گذشته خریداری شده و این اقدام ادامه دارد.

وی افزود: مرغ مازاد به هر میزان که باشد، متناسب با زیر ساخت های موجود در استان ازخریداری می شود، مرغ آرین به ازای هر کیلوگرم ۳۳ هزار و ۳۶۰ تومان و سایر سویه ها ۳۰ هزار تومان خریداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha