۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1011
کد خبر: 84726651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی احزاب و گروه‌های مردمی در پاکستان برای برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی 

تهران ـ ایرنا ـ احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی در پاکستان ضمن اعلام تعهد برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس، قرار است در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین، جمعه این هفته نیز در سراسر پاکستان دست به تظاهرات بزنند. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، احزاب سیاسی و مذهبی این کشور در محکومیت تعرض نیروهای اشغالگر رژیم نامشروع اسرائیل به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران فلسطینی برای برگزاری راهپیمایی ضدآمریکایی و اسرائیلی فراخوان دادند. 

شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی از مسلمانان این کشور خواست تا روز جمعه این هفته پس از اقامه نماز جمعه در تمامی شهرهای بزرگ و کوچک به خیابان‌ها آمده و در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کنند.

رهبران پاکستانی با محکومیت جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست در مسجدالاقصی اعلام کردند: روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز به صورت باشکوه برگزار خواهد شد و جمعه این هفته نیز تظاهرات صهیونیستی در پاکستان برگزار خواهد شد. 

در همین حال حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز با محکومیت جنایات رژیم نامشروع اسرائیل در بیت المقدس و حملات تروریستی علیه جامعه شیعیان افغانستان، اعلام کرد: روز جهانی قدس با هدف همبستگی با ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مستضعف در سراسر پاکستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» دبیرکل این حزب روز چهارشنبه طی کنفرانس خبری در اسلام‌آباد با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و آیین‌های عزاداری به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام در پاکستان، افزود: دولت پاکستان به وظیفه خود برای تامین امنیت کامل برای عزاداران و دیگر اجتماعات مردمی از جمله راهپیمایی‌های روز جهانی قدس عمل کند. 

وی با هشدار نسبت به تحرکات تروریستی در پاکستان برای هدف قرار دادن مردم و توطئه برافروختن آتش تفرقه در این کشور، اظهار داشت: تروریست‌های جیره خوار آمریکا و اربابان آنان در منطقه هرگز خواستار وحدت و یکپارچگی در پاکستان نیستند لذا باید مراقب این عناصر بود. 

این سیاستمدار پاکستانی تاکید کرد: مردم در روز جهانی قدس برای ملت مظلوم فلسطین بیرون آمده و برائت خود را با حاکمان خیانتکار و سازشکاران با رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام خواهند کرد. 

«لیاقت بلوچ» معاون رئیس جماعت اسلامی پاکستان نیز با اعلام فراخوان برای برگزاری تظاهرات سراسری علیه وحشیگری اسرائیل در بیت المقدس، گفت: جمعه این هفته مسلمانان پاکستان در محکومیت جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و با برادران و خواهران فلسطینی خود ابراز همبستگی می‌کنند. 

گفتنی است، مقامات پاکستانی از جمله نخست وزیر و وزارت امور خارجه این کشور روزهای اخیر طی پیام و بیانیه‌هایی یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی و سرکوب فلسطینیان را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha