طرح‌های فناور در ارتقای ارتباطات بین المللی کشور تاثیر مثبتی دارند

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در سال"تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" باید از طرح‌های فناور، برای ارتقا و تاثیرگذاری ارتباطات بین المللی کشورمان با سایر کشورهای جهان استفاده کرد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان ایرانی از لحاظ کیفیت علمی نسبت به دانشجویان سایر کشورها، یک سر و گردن بالاتر هستند و با فراهم شدن زمینه های مادی و معنوی برای انجام فعالیت های دانش بنیان، این افراد با توجه به کیفیت علمی و آموزشی خود می‌توانند منجر به ارائه خدمات و تولید فناوری شوند که ارزآوری خوبی را برای کشور به ارمغان می آورد.

وی اضافه کرد: وقتی بتوانیم محصولات دانش بنیان خود را صادر کنیم اعتماد به نفسمان نیز بیشتر می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به آورده های فراوان فرهنگی برای کشور باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جوانی که اعتماد به نفس علمی پیدا کند دست به کارهایی می زند و ایده هایی را مطرح می کند که در نهایت برای کشور آورده مادی و معنوی در حوزه دیپلماسی علمی به وجود می آورد.

پارک علم و فناوری خراسان با ۳۷۰ شرکت فناور و ۱۳۰ شرکت دانش بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور است که توانسته است حدود ۶ هزار شغل پایدار در بستر فعالیتهای دانش بنیان ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha