هزینه‌های درمانی تامین اجتماعی امسال به ۸۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد

قزوین-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش بینی می شود هزینه‌های درمانی تامین اجتماعی که پارسال ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، امسال به ۸۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد اسفندیاری روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید درمان تامین اجتماعی قزوین افزود: درمان رایگان برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، یکی از ابتدایی ترین حق و حقوق آنان است و امیدواریم مشکلات و چالش هایی که در این راه با آن مواجه هستیم هرچه زودتر حل و فصل شود.

این مسوول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با چالش های زیادی مواجه است‌ که معوقات مالی دولت یکی از آنهاست که امیدواریم با برنامه ریزی دولتمردان شاهد کاهش این معوقات باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم به خصوص قشر کارگر  یکی از مهمترین وظیفه سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: لغو قرارداد یک طرفه بیمارستان های خصوصی برای بیمه شدگان یکی از دغدغه های سازمان تأمین اجتماعی است که به زودی حل و فصل خواهد شد. 

وی ادامه داد: در ایام کرونا بودجه‌هایی برای بیمارستان‌های دولتی تصویب شد، اما برای تأمین اجتماعی هیچ بودجه‌ای مصوب نشد و کارکنان بخش درمان این سازمان بنا بر تعهدی که داشتند کار خدمت کردند. 

اسفندیاری اظهار داشت: برای سال جدید مصوبه فوق العاده کادر درمان تصویب شده و اعمال خواهد شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: بسیاری از اقشار کارگر و بازنشستگان نسبت به حقوق خود در حوزه بیمه و درمان آگاه نیستند بنابراین موظفیم که مردم را را به حقوق خودشان آگاه کنیم و اگر جایی هم کم و کسری بود آنرا شفاف و صادقانه توضیح دهیم. 
 
وی با بیان اینکه برخورداری از بیمه تامین اجتماعی حق هر ایرانی است،افزود: بسیاری از دارندگان بیمه تأمین اجتماعی از خدمات درمانی رایگان بیمارستانی استفاده می‌کنند و جلب رضایت بیماران باید یکی از اولویت های کاری سازمان تأمین اجتماعی باشد. 

اسفندیاری تصریح کرد: نظام ارجاع و پزشک خانواده از جمله طرح‌های جاری سازمان تامین اجتماعی است که منجر به کاهش پرداخت هزینه درمان از سوی مردم می شود.

اسفندیاری در ادامه از پوشش گسترده بیمه ای خانوار ایرانی، هوشمند سازی توسعه خدمات بیمه ای و درمانی، صیانت مالی از بیمه شدگان در حوزه درمان و کنترل مصارف و هزینه ها به عنوان مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری نام برد.

در ادامه این مراسم از خدمات محمد صادق بابایی مدیر قبلی درمان تامین اجتماعی قزوین تقدیر شد و محسن شمس الدینی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha