۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84727226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۸ درصدی استخراج مواد معدنی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شد.

مهرداد قاسمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان ۱۱۲ معدن فعال وجود دارد و از آن هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزیینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده بود.

قاسمی همچنین از رشد ۲۰۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: وصول حقوق دولتی معادن در استان از ۳۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال در سال ۹۹ به ۹۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اکتشاف ۲ پهنه معدنی در استان، تصریح کرد: یک پهنه که مشترک با استان اصفهان است و مناطقی از بروجن تا گردنه رخ، شمال شهرکرد و سامان را در برمی‌گیرد و خروجی مطالعات اکتشاف اولیه حاکی از آن است که این پهنه دارای پتانسیل سنگ آهنگ و سنگ تزیینی است.

قاسمی افزود: همچنین پهنه دیگر که شامل کل استان می‌شود که در مرحله پتانسیل‌یابی است و ۲ محدوده معدنی برای آن تعریف شده است که یک محدوده شامل پلی‌متان سبزکوه در شهرستان کیار است که با مشکلات زیست‌محیطی روبرو است و محدوده دیگر پتانسیل فلزی شهرسان‌های بن و سامان است که تاکنون برای آن چهار پروانه اکتشاف صادر شده و شامل فلزات مس و روی همراه با کبالت و خاک نسوز است.

به گزارش ایرنا، ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن چهارمحال و بختیاری انجام گرفته و برای ۱۰۰نفز اشتغالزایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha