مردم آستارا و تالش حمایت از فلسطین و قدس را فریاد زدند

آستارا - ایرنا - مردم شهرستان های آستارا و تالش در غرب گیلان، با راهپیمایی منسجم در روز جهانی قدس، نفرت و انزجار خود از صهیونیسم و استکبار جهانی و حمایت و پشتیبانی از فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا راهپیمایی دشمن شکن مردم آستارا ساعت ۱۱ امروز جمعه از مقابل سپاه آغاز شد و اقشار مختلف مردم و مسئولان در صف های به هم پیوسته با حمل پرچم ها و پلاکاردهای  شعارهای انقلابی و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا تا مقابل مسجد جامع و مصلای این شهرستان حرکت کردند.

زیر پا گذاشتن و به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل و نقاشی قدس و مقاومت مردم فلسطین توسط دانش آموزان دختر، از برنامه های روز جهانی قدس در مقابل مصلای آستارا بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در حضور راهپیمایان در مصلای این شهرستان گفت: روز قدس از معدود مناسبت هایی است که با پیشوند جهانی ایجاد شده و نکته سنجی امام راحل را می رساند که با این نامگذاری، نیاز امت اسلامی به وحدت و حرکت برای هدفی مقدس را متذکر شده است.

غلامرضا مرحبا افزود: تفکر تایید صهیونسیم، نه حاصل توطئه انگلیس بلکه نتیجه انحراف دیرین در آئین ابراهیمی است که غارت و قتل را به یکی از اصول اساسی صهیونسیم تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: انگیلس پلید، صهیونسیم را بر ویرانه های این تحریف بنا نهاد و هدف آن مبارزه با جهان اسلام است و باید بپرسیم چرا انگلیس منافع چند صد هزار نفر را به منافع بیش از یک میلیارد مسلمان ترجیح داده و چرا این غده سرطانی را در قلب جهان اسلام ایجاد کرده است؟

مرحبا تصریح کرد: پاسخ این سئوالات، اهمیت روز قدس و دوراندیشی و استراتزی امام راحل را می رساند و این روز جهانی، به ذوق و امیدی برای مسلمانان و عذابی الیم برای دشمنان اسلام تبدیل شده است.

او اظهار کرد: همین تفکر استراتژیک امام راحل، میلیاردها دلار هزینه روی دست استکبار جهانی گذاشته است و خانه پوشالی صهیونسیم، لانه عنکبوتی بیش نیست و راهپیمایی مسالمت آمیز ما خواب راحت را از چشم دشمنان می گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: تقدیر الهی زمانی شکل می گیرد که ما نیز در مسیر آن حرکت کنیم و باید برای نابودی صهیونسیم، الگوی جهان اسلام را در ایران بسازیم و کشور همواره بر لبه دانش و تکنولوژی روز حرکت کند.

مرحبا ادامه داد: غرب برای فراموشی آرمان قدس، هزینه می کند اما ما همواره در کنار مظلومان ایستاده ایم و تجربه حزب الله و مقاومت ثابت کرد که می شود در برابر استکبار مجهز به آخرین تکنولوژی ایستاد و پیروز شد.

در شهرستان تالش نیز راهپیمایی روز جهانی قدس در هفت نقطه شامل مرکز شهرستان، اسالم ، خاله سرای ۵۷ ، لیسار ، دهستان خطبه سرا، حویق و شهر چوبر این شهرستان  برگزار شد و راهپیمایان ایستادگی خود برای حمایت از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی را نشان دادند.

قرائت قطعنامه راهپیمایی روز قدس و فریاد الله اکبر و تایید و تکبیر راهپیمایان، از بخش های پایانی روز جهانس قدس در آستارا و تالش بود.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر و شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha