یک مسوول اقتصادی: سهم کارخانه‌های خراسان رضوی در تامین روغن استان را افزایش دهید

مشهد-ایرنا-معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از کمبود و تاخیر در تامین روغن استان از محل طرح تنظیم بازار باید سهم کارخانه‌های خراسان رضوی در تامین روغن استان افزایش یابد.

علی غفوری‌مقدم روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۳۰ درصد از کل سهم تامین روغن استان از محل طرح تنظیم بازار به کارخانه‌های خراسان رضوی اختصاص یافته است و بقیه از خارج استان تامین می‌شود که این کار با تاخیر صورت می‌گیرد.

وی گفت: اگر سهمیه تامین روغن استان از محل طرح تنظیم بازار به طور کامل از محل کارخانه‌های خراسان رضوی اختصاص یابد، کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در دولت پیشین طی نشستی با حضور معاون وزیر وقت صنعت معدن و تجارت مقرر شد که ۲۰ درصد به سهمیه کارخانه‌های استان برای تامین روغن طرح تنظیم بازار اضافه شود تا به مرور ظرف پنج ماه کل سهمیه روغن خراسان رضوی از محل کارخانه‌های داخل استان تامین شود.

غفوری مقدم ادامه داد: در مقطعی از زمان سهمیه کارخانه های خراسان رضوی برای تامین روغن طرح تنظیم بازار افزایش یافت و تا مدتی ادامه داشت اما با تغییر دولت، دوباره به همان تامین ۳۰ درصد از سهمیه روغن خراسان رضوی از محل کارخانه های استان بازگشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زمانی که ظرفیت کارخانه های داخل استان پاسخگوی تامین کامل سهمیه استان از روغن طرح تنظیم بازار است، لزومی ندارد که این سهمیه از محل کارخانه های خارج از استان تامین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: آخرین سهمیه ابلاغی روغن طرح تنظیم بازار به استان مربوط به ۲۶ اسفندماه سال گذشته به میزان پنج هزار و ۹۷۴ تن بوده که از این میزان ۳۵۵ تن مربوط به بخش صنف است و باید از محل هشت کارخانه در هشت استان دیگر تامین شود.

محمدرضا اورانی افزود: پنج هزار و ۶۱۹ تن روغن باقیمانده مربوط به سهمیه خانوار است که از این میزان دو هزار تن باید از چهار کارخانه داخل خراسان رضوی تامین شود، باقیمانده این سهمیه هم که روغن سرخ کردنی و پخت و پز است و این میزان باید از ۱۶ کارخانه خارج از استان تامین شودو

وی بیان کرد: روغن اختصاص یافته به خراسان رضوی ۱۵ مباشر دارد که از این تعداد هفت مباشر در داخل کشور هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: سهمیه فروردین ماه روغن طرح تنظیم بازار استان هنوز تخصیص نیافته است، کارخانه های روغن نیز از ۲۹ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه تعطیل بوده‌اند، لذا تامین روغن سهمیه استان توسط این کارخانه ها به تاخیر افتاده است.

اورانی افزود: متاسفانه محل تامین سهمیه روغن خراسان رضوی به کارخانه‌های سایر استانها اختصاص می‌یابد، در صورتی که سهمیه استان به پنج کارخانه  مستقر در خراسان رضوی اختصاص پیدا کند، روغن مورد نیاز استان به سرعت تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha