۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 2241
کد خبر: 84727685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات تعاونی ها در دستور کار ویژه قرار گرفته است

کرج - ایرنا - معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعاونی ها به عنوان فعالان حوزه جهاد اقتصادی نام برد و از برنامه ریزی برای رفع مشکلات تعاونگرها خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مسکنی  عصر پنجشنبه در نشستی با تعاونگران استان البرز گفت: متاسفانه تعاونی ها با چالش هایی روبه رو هستند و ما با تشکیل این نشست ها پیگیری برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی عرصه تعاون را در دستور کار قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: در سیاستگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع نارسایی ها در مسیر فعالیت تعاونی ها مورد توجه خاص قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: هر آنچه که می توانیم  از ظرفیت های بخش تعاون برای رفع مشکلات به ویژه  در بحث موانع اعتباری تعاونی ها تلاش خواهیم کرد تا بستر برای توسعه فعالیت درحد انتظار تلاشگران عرصه تعاون مهیا شود.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هدف از سفر به البرز را بازدید میدانی با هدف آگاهی و بررسی همه جانبه چالش های پیش روی تعاونی های استان عنوان کرد و گفت: یکی از اهم مشکلات تعاونی ها در بخش اعتباری و مالی است.

مسکنی افزود: به عنوان شاهد مثال تعاونی ها در زمینه دریافت تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند و سعی ما این است در حوزه های  سرمایه در گردش و خطوط اجرایی تعاونی ها را همراهی کنیم.

وی گفت: یک سری مشکلات را متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی برای بخش تعاون و بخش مردمی ایجاد کرده اند که برای‌ رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

مسکنی برخی دیگر از مشکلات تعاونی ها را در ارتباط با محیط زیست  عنوان کرد و افزود: رفع اینگونه مشکلات را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی تعریف شده در بخش تعاون اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای طرح های تعاونی  اختصاص یافته است و تعاونی های ذیربط در حال ایجاد پرونده برای دریافت این اعتبار هستند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین ضروری است برای بخش تعاون توسعه عمران روستایی نیز خط جدید اعتباری دیده شود.

مسکنی با ذکر این مطلب که در ادامه این سفر از شهر جدید هشتگرد نیز بازدید خواهیم داشت در خصوص گلایه عملی نشدن وعده و وعیدهای برخی از تعاونی های مسکن مهر این منطقه گفت:  یک سری هدف گذاری برای تعدادی از تعاونی های مسکن انجام شده و این مهم در دست پیگیری است.

وی افزود: در نشست اخیر با معاون وزیر مسکن توافق شد این مشکلات  مورد بررسی قرار گیرد و به دنبال آن هستیم که هر آنچه که از مسکن مهر مانده با جدیت به مرحله اتمام برسد.

وی گفت: در این راستا در پی آنیم تا در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ عملیات احداث بالای ۵۰ درصد به نقطه اتمام برسد.

وی تاکید کرد: برای  تعدادی که ساخت و سازشان زیر ۵۰ درصد است نیز به نحوی برنامه ریزی می کنیم تا  در قالب نهضت ملی مسکن آن پروژه ها را  نیز به اتمام برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha