۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84727786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاشه ۲ راس کل و بز وحشی و  ۱۱  قطعه کبک در کامیاران کشف شد

سنندج-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: لاشه ۲ راس کل و بز وحشی و ۱۱ قطعه کبک در مخفیگاه ۲ شکارچی متخلف در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سامان سیفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی اخبار رسیده از دوستداران و همیاران محیط زیست مبنی بر تخلف شکار و صید توسط ۲ نفر متخلف شکار و صید در حوزه استحفاظی شهرستان کامیاران  و منطقه حفاظت شده شاهو، مامورین یگان حفاظت اقدام به رصد کامل کرده و سپس با کسب اطلاعات لازم موفق به شناسایی محل اختفای حیات وحش شکار شده شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه متخلفان قطعات گوشت مربوط به لاشه ۲ رأس کل و بز وحشی و لاشه ۱۱ قطعه کبک و چهار دسته دام  زندەگیری پرندگان کشف و ضبط کردند. 


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه در این راستا ۲ نفر شکارچی متخلف دستگیر شدند، افزود: پرونده این متخلفان برای برخورد قانونی تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد.

سیفی با ابراز تاسف از اینکه حیات وحش حتی در فصل زادآوری در امان نیستند و بیرحمانه کشتار می شوند، گفت:  شکار و صید، خرید و فروش گوشت حیوانات وحشی همچون کل و بز، قوچ و میش، کبک و سایر پرندگان علاوه بر جرم بودن، باعث از بین رفتن این گونه‌ها در طبیعت می شود. 

وی یادآور شد: از شهروندان درخواست داریم در صورت آگاهی از فعالیت متخلفان موضوع را تلفنی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا سامانه برخط ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha