مبارزه با علف هرز در بیش از ۸۱ هزار هکتار کشتزار غلات خراسان رضوی انجام شد

مشهد- ایرنا- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز در ۸۱ هزار و ۵۸ هکتار از گندمزارها و جوزارهای این استان از اواخر اسفند پارسال تا کنون انجام شده است.

فاطمه حلاج‌نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون شهرستان های تربت‌جام، نیشابور، جغتای و مشهد بیشترین سطح مبارزه با این آفت را داشته‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون مبارزه شیمیایی با علفهای هرز گندم در ۶۲ هزار و ۹۶۶ هکتار و مبارزه مکانیکی با علفهای هرز گندم در حدود ۲ هزار هکتار در خراسان رضوی انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در ۱۴ هزار و ۵۴۹ هکتار جوزار ثبت شده است و سطح مبارزه فیزیکی با علفهای هرز جو هزار و ۵۴۳ هکتار بوده است.

حلاج‌نیا افزود: بر این اساس مجموع سطح مبارزه شیمیایی با علفهای هرز گندم و جو در خراسان رضوی ۷۷ هزار و ۵۱۵ هکتار و مجموع سطح مبارزه فیزیکی با علفهای هرز این ۲ محصول سه هزار و ۵۴۳ هکتار بوده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha