۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84728438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گسترش رنگ نارنجی کرونایی در خراسان شمالی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۰
کد خبر: 84728438
گسترش رنگ نارنجی کرونایی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق نارنجی کرونایی خراسان شمالی به پنج شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، پیش از این تنها شهرستان فاروج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت که با روند کاهشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید از روز جمعه ۲ اردیبهشت، شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

شهرستان های مانه و سملقان، گرمه و رازوجرگلان نیز از وضعیت قرمز کرونایی به زرد کرونایی تغییر رنگ دادند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز جمعه گفت: با بستری ۳۲ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر سید جواد پورنقی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: همچنان به شهروندان توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند.
وی یادآور شد: هم اینک افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۱۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha