بهبود وضعیت کرونایی تا گرامیداشت روز ارتش در اخبار هفته گذشته استان سمنان

سمنان- ایرنا- قرارگیری سمنان در وضعیت آبی  کرونایی، کشف ۳۱ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال(ماینر) قاچاق در آرادان، تولید یکهزار و ۲۶۰ تنُ انواع ماهی در استان طی یکسال گذشته، برگزاری آیین گرامیداشت روز ارتش در شاهرود، از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و هفتم فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی، شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و گرمسار زرد و سمنان آبی کرونایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۴۸ درصد مردم در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در ۶ شهرستان استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
کامران قدس عصر چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: در مجموع میزان کلی واکسیناسیون کووید۱۹ در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به حد مطلوبی رسیده، ولی استقبال مردم در برهه کنونی برای تزریق دز سوم این واکسن کاهش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۲ حادثه جاده ای جمعه دوم اردیبهشت شامل واژگونی خودرو پژو پارس و پراید در محور شاهرود به سبزوار، ۱۰مصدوم برجا گذاشت.
مظفر محمدخانی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: حادثه واژگونی خودرو پژو پارس در ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه عصر جمعه دوم اردیبهشت در کیلومتر ۱۵۵ محور سبزوار به میامی رخ داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در خبری دیگر گفت: واژگونی خودرو پژو ۴۰۵ در محور سرخه به آرادان و سقوط آن در کانال آب، منجر به فوت ۲ نفر در صحنه حادثه شد.
محمدخانی اظهار داشت: حادثه واژگونی خودرو در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه امروز یکم اردیبهشت ماه در کیلومتر ۷۵ محور سرخه-آرادان رخ داد.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۳۱ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال(ماینر) قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از انبار یک شرکت در شهرستان آرادان کشف شد.
سردار عبدالله حسنی روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سوله یکی از شرکت ها واقع در حوزه شهرستان آرادان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۹۲ نفر خرده‌فروش مواد مخدر در اجرای طرح آرامش پلیس در استان به همراه هفت کیلو و ۵۴۷ گرم انواع موادمخدر طی یک هفته دستگیر شدند.
سرهنگ سید امیرحسین موسوی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: در اجرای طرح آرامش پلیس استان سمنان هشت دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت  نیز توقیف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: سارقان احشام با کشف پنج فقره سرقت در شهرستان گرمسار به ارزش پنج میلیارد ریال دستگیر شدند.
سرهنگ میراحمدی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان گرمسار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس آگاهی قرار گرفت.
برگزاری آیین گرامیداشت روز ارتش همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه با رژه موتوری یگان‌های لشکر ۵۸ ذوالفقار، تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی شهید پژوهنده چهلدختر، تیپ پدافند هوایی ۱۰ محرم سپاه و نیروی انتظامی و با حضور مسوولان استان و شهرستانی در میدان ولایت شاهرود از دیگر رخدادهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.
فرهنگی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۳۱۱ عنوان کتاب سال گذشته در این استان تالیف و منتشر شد.
ابوالفضل صادقی‌نژاد روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: از این تعداد ۳۰۰ عنوان چاپ اول بود.
برگزاری آیین شب احیا و شب‌زنده‌داری مردم مومن استان سمنان از دیگر خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: ۵۴ هزار و ۲۵۳ نفر در حوزه استان سمنان به استثنای شهر جدید ایوانکی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.
سید محمد رضا هاشمی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن استان سمنان تاکید کرده که در زمینه پیگیری مسائل مربوط به اجرای مناسب نهضت ملی مسکن جلسات مختلفی در استان شکل گرفته است و پیگیری برای تامین زمین انجام شد.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: ایجاد ۳۲ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان به منظور تحقق رشد اقتصادی در بخش کشاورزی امسال دنبال می‌شود.
مجتبی اقوامی‌پناه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: توسعه کشت گلخانه طی تفاهم‌نامه بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان سمنان به عنوان دستگاه نظارتی و سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان دستگاه مجری دنبال می‌شود.
سرپرست فرمانداری سمنان گفت: ۱۳ شرکت دانش‌بنیان تحت ‌مدیریت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در این شهرستان فعال است و پرچمدار تحقق منویات مقام معظم رهبری هستند.
حسن اقوامی‌پناه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان سمنان موجب اشتغالزایی برای ۷۵ نفر شده است.
سرپرست فرمانداری گرمسار گفت: شمار شرکت های دانش بنیان این شهرستان تا پایان سال ١۴٠١ با توجه به حمایت ها و فراهم کردن زیرساخت های لازم به ۲۴ واحد می‌رسد.
علیرضا کاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اکنون ۱۷ شرکت دانش بنیان در شهرستان گرمسار فعال هستند و زیرساخت های لازم برای توسعه شرکت ها فراهم شده است.
رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت: ۳۳۵ میلیارد و ۹۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال جریمه پارسال برای سه هزار و ۴۱ پرونده تخلف در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا صادر شد.
حسین سعدالدین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۲ هزار و۵۹۳ پرونده به اجرای احکام تعزیرات حکومتی شاهرود وارد شد، افزود: برای ۲ هزار و ۵۸۸ پرونده حکم صادر شد و با وصول جریمه ۶۲ میلیارد و ۱۳میلیون ریال این پرونده‌ها مختومه شد.
معاون‌راهداری اداره‌کل‌راهداری‌و حمل‌ونقل‌جاده ای استان‌سمنان گفت: ۱۰۲ مورد ورود به حریم راه های استان در سال گذشته قلع و قمع و با متخلفان برخورد شد.
محمدرضا عرب احمدی روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: سال گذشته به منظور بررسی درخواست عبور تأسیسات زیربنایی از حریم قانونی راه ها بالغ بر ۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۳ برگزار شد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۶۰ تنُ انواع ماهی طی سال گذشته در استان سمنان تولید شد و پرورش ماهیان زینتی و تیلاپیا نیز در حال انجام است.
بهرام فلاحی لیما عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تولید ماهیان سردآبی ۸۰۰ تن و میزان تولید ماهیان گرمابی استان سمنان ۴۵۸ تن بود.

ورزش

رئیس هیات تکواندو استان‌سمنان گفت: غزل سلطانی و سعیده نصیری با کسب مقام های برتر در رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو بزرگسالان به تیم ملی راه یافتند.
سعید نوروزی عجم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو بزرگسالان از ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه برگزار می شود و سلطانی و نصیری با پیروزی بر تمامی حریفان به اردوی تیم ملی راه یافتند.
دبیر هیات کشتی استان‌ سمنان گفت: محمد نبی زاده و هادی سلیمی با برتری در مسابقات انتخابی کشتی آلیش مردان به تیم ملی برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا راه یافتند.
محمدرضا نادعلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقه انتخابی کشتی آلیش مردان برای حضور در رقابت های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا از ۲۵ فروردین ماه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha