۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84728743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از مهاباد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84728743
اخبار کوتاه از مهاباد

مهاباد - ایرنا - دستگیری شکارچی متخلف، توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز و کسب مقام سوم مسابقات پاورلیفتینگ توسط ورزشکار مهابادی از جمله اخبار کوتاه این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:یک شکارچی متخلف حین شکار در تالاب بین المللی کانی برازان شناسایی و دستگیر شدند.

فاروق سخنور افزود: یگان حفاظت این اداره در محدوده تالاب کانی برازان یک شکارچیی متخلف را که اقدام به شکار غیرقانونی می کرد، شناسایی و دستگیر کرد..

وی اضافه کرد از متخلف یک قبضه اسلحه، ۵ رشته تور دام زنده گیری پرندگان کشف شده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

رییس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد گفت: هرگونه شکار و صید و زنده گیری حیات وحش بدون کسب مجوزهای لازم تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، این اداره با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

وجود تالاب‌های کانی برازان، گروس، قوپی باباعلی، حسن خان، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل نموده است و در این میان تالاب‌های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین المللی به شمار می‌رود.

دستگاه غیرمجاز حفر چاه در مهاباد توقیف شد

مدیر امور آب مهاباد هم گفت: در پی گزارش های واصله و با تلاش مدیریت منابع آب مهاباد و هماهنگی و دستور مستقیم دادستان شهرستان و همکاری نیروی انتظامی، یک دستگاه حفاری غیرمجاز در حین عملیات حفر چاه در روستای "قوپی باباعلی" توقیف و سپس به پاسگاه جهت معرفی به مراجع قضایی انتقال داده شد.

رضا جهین اضافه کرد: سال گذشته در مجموع بیش از ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی در این شهرستان با دستور مراجع قضایی مسدود شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها بالغ بر ۷۰ میلیون متر مکعب است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

ورزشکار مهابادی قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ کشور شد

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «سهراب امین» در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشور صاحب عنوان سوم و گردن آویز مدال برنز شد.

قرنی مصطفی پور افزود: مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ بدون ابزار باشگاه های کشور و انتخابی تیم ملی به میزبانی چالوس در مازندران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رقابت ها «سهراب امین» از مهاباد در وزن ۷۴ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را کسب کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با بیان اینکه این شهرستان قهرمانان زیادی در این رشته ورزشی دارد، گفت: «رحیم جباری» دیگر ورزشکار اهل این شهرستان در همین رقابت ها مدال طلا را کسب کرده بود..

به گزارش ایرنا، پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود که سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک (classic) شناخته می‌شود؛ پرس سینه نیز از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده‌است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۲۴۵ هزار نفری مهاباد دارای ۱۰ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha