۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84729257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ مرکز در خراسان شمالی آماده خرید محصول گندمکاران شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۲۴ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد و این مکان ها از اکنون در حال تدارک برای تحویل گرفتن محصول کشاورزان است.

سیدجلال موسوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی های انجام شده از مراکز خرید گندم در استان، ایرادها و نواقص شناسایی شده است و باید تا پیش از زمان خرید گندم نسبت به رفع آن اقدام شود. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مراکز خرید گندم به لحاظ بهداشتی، فنی، باسکول و سایر موارد مورد بازرسی قرار گرفته است. 

خرید تضمینی گندم های محلی

موسوی با اشاره به خرید تضمینی گندم های بذری و محلی در سیلوی دولتی شهید سردار قاسم سلیمانی بجنورد گفت: گندم های مانده در انبارهای کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری می شود، این گندم ها به صورت تضمینی با قیمت مصوب اعلامی ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل گندم به دولت در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است و دولت، محصول گندمکارانی را خریداری می کند که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده باشند افزود: ۳۰۰ هزار تن فضای استاندارد برای ذخیره سازی گندم در استان ایجاد شده است که ۲۰ هزار تن از این ظرفیت مربوط به مراکز کوچک است.

موسوی با بیان اینکه امسال نیز گندم تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی و با عاملیت بانک کشاورزی خریداری می شود گفت: از کشاورزان درخواست می شود نسبت به گشایش حساب در بانک کشاورزی اقدام و در صورت راکد بودن حساب، آن را از رکود خارج کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، اعتبار لازم برای پرداخت وجوه گندم به کشاورزان تامین شده و تلاش بر این است که این وجوه در کوتاه ترین زمان پرداخت شود.

برداشت و خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از نیمه خردادماه آغاز می شود.  

این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و از لحاظ تولید گندم رتبه ۱۶ را در بین استان های کشور را داراست.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha