۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84729335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وعده تحکیم همکاری نظامی وزیر امور خارجه ژاپن با آمریکا

تهران- ایرنا - وزیرامورخارجه ژاپن در دیدار ناو گشتزنی آب‌های آسیای آمریکا از بیم تهدیدهای روسیه و چین وعده داد کشورش با تقویت ارتش خود به آمریکا برای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای کمک می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، طی دیدار «یوشیماسا هایاشی» وزیر امورخارجه ژاپن از ناو گشتزنی آب‌های آسیایی «آبراهام لینکلن» در آب‌های جنوب توکیو، وی با وعده تقویت ارتش ژاپن برای همکاری با آمریکا گفت: « ژاپن به شکل قابل ملاحظه ای قابلیت‌های دفاعی خود را تقویت و از نزدیک با آمریکا همکاری خواهد کرد.»

صحبت های وزیر امورخارجه ژاپن در حالی منتشر شد که با شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین، که از دیدگاه ژاپن رویارویی آشکار با هنجارهای دیپلماتیک بین المللی است؛ نگرانی ها درباره ترغیب کشور همسایه چین را برای استفاده از قدرت نظامی جهت تحت کنترل درآوردن تایوان و تهدیدها برای جزایر ژاپنی افزایش داده است. 

برپایه این گزارش ژاپن همچنین از عمیق تر شدن روابط امنیتی پکن و مسکو که شامل رزمایش های مشترک در آب‌های اطراف این کشور است ابراز نگرانی کرد.

چین همواره اعلام کرده تمامی مقاصد و نیتش در آسیا صلح‌آمیز است. 

«یوشیماسا هایاشی» با «رام امانوئل» سفیر آمریکا که پیش‌تر هشدار داده بود حمله روسیه به اوکراین، که روسیه آنرا "عملیات ویژه" می خواند در مناطقی بسیار دورتر از اروپا از جمله منطقه هند-اقیانوسیه خطراتی به همراه خواهد داشت؛ در ناو نظامی آمریکایی دیدار کرد.

این دو مقام ارشد از ناو «آبراهام لینکلن» به تماشای عملیات هوایی از آب های ژاپن به سمت شبه جزیره کره پرداختند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha