۹۱ فقره استاندارد ملی در استان سمنان تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۹۱ فقره استاندارد ملی به وسیله کارشناسان این حوزه در استان سال گذشته مورد تدوین، تجدیدنظر و بازنگری قرار گرفت.

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد: ۹۱ استاندارد ملی تدوین، تجدید نظر  و بازنگری شده در سال گذشته به وسیله  کارشناسان استاندارد استان سمنان به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: استانداردهای تدوین و تجدید نظر شده در زمینه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها، مدیریت کیفیت بود. 

وی بیان کرد: بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است، از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال گذشته، بازنگری ۸۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت.

وی یادآور شد: با تلاش کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته با انجام ۸۴ مورد بازنگری استاندارد این اداره کل توانست تحقق ۱۰۵ درصدی در تحقق تعهدات داشته باشد.

رستمی اظهار داشت: هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به‌روزرسانی و ارتقای کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف مانند پوشاک و فرآورده های نساجی و الیاف، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، صنایع شیمیایی، صنایع پلیمر  و بسته بندی بود.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha