۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84729571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روکش آسفالت آزاد راه زنجان - قزوین امسال ترمیم می‌شود

زنجان – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: روکش آسفالت باند شمالی و جنوبی آزادراه زنجان- قزوین در صورت تامین قیر، امسال ترمیم می‌شود.

عبدالحسین علی اکبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر آزادراه زنجان – قزوین ۱۸۹ کیلومتر است  که  ۱۰۷ کیلومتر آن در حوزه استان زنجان قرار دارد.
به گفته وی، سال ۹۹ بر اساس قراردادی با پیمانکار در خصوص آسفالت رویه این مسیر ارتباطی منعقد و در همین سال عملیات اجرایی آن شروع شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بخشی از باند جنوبی آزادراه زنجان - قزوین ترمیم شده و در باند شمالی نیز این طرح در هفت کیلومتر لکه‌گیری اساسی و روکش آسفالت انجام شد.
علی اکبری با بیان اینکه این پیمانکار سال گذشته ۹ کیلومتر از روکش آسفالت را از کیلومتر ۶۰ تا ۶۹  انجام داد، اظهار داشت: ادامه این پروژه در صورت تامین قیر در باند شمالی و جنوبی انجام می شود.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده هم اکنون حدود ۳۰ درصد از رویه آسفالت در آزادراه زنجان- قزوین به صورت طولی ۳۰ کیلومتر دچار خرابی بسیار شدید است که باید ترمیم شود.
به گفته وی، آسفالت حدود ۳۵ کیلومتر خرابی متوسطی دارد و ۳۵ کیلومتر دیگر از این مسیر بیان شده نیز وضعیت مطلوبی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: روکش آسفالت باند شمالی آزادراه زنجان- قزوین از کیلومتر ۲۱ تا ۳۶ همچنین دیگر قطعه های این مسیر در باند جنوبی نیز در صورت تامین قیر در سال جاری ترمیم می شود.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha