مردم برای ساماندهی مهار شترهای سرگردان هرمزگان ایده بدهند

بندرعباس - دبیر همایش ایده آرا ساماندهی شترهای سرگردان جاسک گفت: به منظور ساماندهی شترهای سرگردان جاسک و کاهش تصادف‌های شترهای سرگردان با خودروها و ساماندهی آنها مردم به‌ویژه اندیشمندان، متفکران، افراد صاحب نظر و موثران اجتماعی ایده‌ها و راهکار بدهند.

حسین روشنی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همایش ایده آرا ساماندهی شترهای سرگردان جاسک در همین راستا طرح‌ریزی و فراخوان دریافت ایده توسط دبیرخانه آن اعلام شده است که علاقه مندان می‌توانند ایده‌های خود را تا ۲۴ اردیبهشت ماه به شماره تلفن ۰۹۱۷۰۰۹۰۸۶۳ ارسال کنند و به برگزیدگان اول تا پنجم جوایز ارزشمندی داده می‌شود.

وی ادامه داد: ایده‌های برتر از بین ایده‌های رسیده به دبیرخانه انتخاب و برای اجرا به متولیان اجرایی داده می‌شود تا در راستای کاهش تلفات تصادف با شترها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: جان ۵۰ نفر در شهرستان جاسک بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ هجری شمسی در تصادف شترها با خودروهای سرگردان از دست رفت که ضایعه‌ای جبران ناپذیر بوده و بایستی جلوی این روند گرفته شود.

دبیر همایش ایده آرا ساماندهی شترهای سرگردان جاسک گفت: این میزان تلفات به غیر از صدمه‌های جسمی و خسارت‌های مادی است که به خانواده‌ها و جامعه وارد شده است.

روشنی افزود: البته اقدام هایی هم برای کاهش شترهای سرگردان انجام شده که می‌توان به برگزاری رقابت‌های شتردوانی در غرب شهرستان جاسک اشاره کرد که موجب شده ارزش شترها بیشتر شده و صاحبان آن‌ها توجه بیشتری نسبت به این احشام داشته و در رقابت‌ها هم شرکت کنند.

وی اشاره کرد: همایش ایده آرا ساماندهی شترهای سرگردان جاسک در روزهای آخر اردیبهشت ماه در جاسک برگزار می‌شود.

البته پیش از این هم طرح های مختلفی برای ساماندهی شترهای سرگردان و کاهش تصادف وسایل نقلیه با آن‌ها مانند استفاده از شب‌رنگ برای این حیوانات به اجرا گذارده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha