۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84730458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان‌غربی در میاندوآب راه یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: پس از بررسی و داوری ۳۴ اثر که به دبیرخانه دومین دوره جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان‌غربی در این شهرستان ارسال شده بود، هشت اثر به مرحله نهایی دومین دوره این جشنواره راه یافت.

محمود نیک‌مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیأت انتخاب آثار این جشنواره متشکل از «مجید پهلوانیان»، «فریدون سیدسیاح» و «مسعود نیازی» پس از بررسی آثار ارسالی از سوی هنرمندان استان، هشت اثر را بدون اولویت به بخش رقابتی این جشنواره معرفی کردند.

وی افزود: این آثار شامل «گور به گور» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی یاور علیپور از شوط، «رقصی این چنین» نوشته محمد رضایی‌راد و کارگردانی سهند قلی‌یان از میاندوآب و «یاداشت» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از تکاب است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: اثر «نهال» به نویسندگی و کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی شبنم راموز از مهاباد، «ریحان» نوشته علی قبچاق به کارگردانی حسن رجبی از ارومیه، «با فرشته مرده چه باید کرد» به نویسندگی و کارگردانی علی قبچاق از نقده و «دوست دارم عزیزم» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی‌هوشنگ بابایی از میاندوآب به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند.

نیک‌مرام با بیان اینکه این جشنواره از هشتم تا یازدهم خرداد ماه امسال در میاندوآب برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره تئاتر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با هدف ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و تثبیت آن در میان شهروندان با تکیه بر تجارب و توانایی هنرمندان متعهد برگزار می‌شود.

 وی گفت: محورهای این جشنواره تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، تولید و اشتغال با کالای ایرانی و رفع موانع، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت و آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اضافه کرد: همچنین کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن، زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن، کرونا و آسیب‌های اجتماعی، درخت و درختکاری، نهال کاری، بحران آب و خاک، خشکسالی، دریاچه ارومیه و آزاد از دیگر محورهای این جشنواره است.

نیک‌مرام افزود: بخش ویژه این جشنواره با محوریت بحران آب، خاک، خشکسالی و درخت و درختکاری است که با تکیه بر صنعت تولید نهال میاندوآب برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره تئاتر استانی «نهال» میاندوآب‌ در اسفند ماه سال ۹۹ برگزار شد؛ شهرستان میاندوآب با داشتن هشت گروه هنری و ۸۰ نفر هنرمند فعال در عرصه نمایش یکی از قطب های مهم این هنر در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha