۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84730464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و نیرو مشکلات روستای دنج اسفراین را بررسی کردند

بجنورد- ایرنا- شماری از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه مشکلات اهالی روستای «دنج» اسفراین را که با آبگیری سد بیدواز بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی خود را از دست داده‌اند، بررسی کردند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور مسوولان در روستای دنج به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آبگیری سد بیدواز از بیش از ۲ دهه پیش، زمین های روستای دنج در بالادست سد به زیر آب رفت، و هنوز شمار زیادی از اهالی این روستا که زمین های خود را در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار داده اند، برای دریافت زمین جایگزین با مشکل روبه رو هستند.

امان الله حسین پور گفت: اهالی روستا در نزدیکی روستای ایزی سکونت یافتند و هم اینک به دلیل مشکلات مختلف از جمله نبود اراضی کشاورزی در رنج هستند و با وجود اینکه سال ها بر این موضوع تاکید داشته اند اما تابحال اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: پیگیری‌ها برای واگذاری زمین به اهالی روستای دنج شهرستان، که با آبگیری سد بیدواز زیر آب رفته بود، نتیجه‌بخش نبوده و این در حالی است که مسوولان نسبت به اهالی این روستا تعهد دارند.

به گزارش ایرنا با آبگیری سد بیدواز،  تمام محدوده روستای دنج زیر آب رفت که برای جبران در روستای «ایزی» زمین برای اسکان آنان داده شد و روستای دنج جابه جا شد.

بیش از ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی به شرکت آب منطقه ای واگذار شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد، اما این زمین با توجه به مشکلات حقوقی، هنوز واگذار نشده است.

بخش هایی از اراضی در محدوده اراضی مدیریت حفاظت محیط زیست است که این امر نیز برای واگذاری مشکلاتی ایجاد کرده است.

بخش زیادی از کشتزارها و باغ‌های روستای دنج اسفراین در دره بالادست سد بیدواز واقع بود که سال ۷۵ با آبگیری این سد، به زیر آب رفت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha