۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84730477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت میلیارد تومان برای ساخت مجتمع گلخانه ساریگل اسفراین هزینه شد

بجنورد ایرنا- سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هشت میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت مجتمع ۵۰ هکتاری گلخانه ساریگل اسفراین هزینه شد.

به گزارش ایرنا محمد عفتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید شماری از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و نیرو در محل این مجتمع به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار هفت میلیارد تومان از ملی و یک میلیارد تومان آن نیز از محل استانی تامین شد.

وی گفت: مجتمع گلخانه ساریگل در مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان اسفراین شامل ۴۴ قطعه است که هم اینک ۳۰ هکتار آن آماده واگذاری به متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی است.

عفتی اظهار داشت: عملیات مطالعه و آماده سازی زیر ساخت ها برای تمامی مجتمع انجام شده است.

وی با بیان اینکه مساحت هر قطعه از این مجتمع بیش از هشت هزار متر مربع است افزود: از فعالان بخش کشاورزی می خواهیم که از این امکانات و زیر ساخت ها در راستای افزایش تولید استفاده کنند و همچنین تمامی امکانات آب و گاز نیز در این مجتمع فراهم است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۶۰ هزار متر مربع آب سالانه از محل سد بیدواز برای این مجتمع تخصیص یافته است که هم اکنون منتظر اجرای خط انتقال به محل پروژه هستیم که با اجرای آن عملیات کاشت نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگوی خاصی برای کشت و کار در این مجتمع در نظر نگرفته شده است اظهار داشت: فعالان این بخش می توانند با توجه به بازار و دانشی که دارند هر نوع محصولی در این واحد کشت و کار کنند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: ۸۳ قطعه در شهرک‌های گلخانه‌ای این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین است.

مهندس بهروز عربی اظهار داشت: تمامی زیر ساخت های مورد نیاز برای واگذاری این شهرک هابه متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی در خصوص شهرک گلخانه ای اسفراین نیز گفت: این فضا که ۵۰ هکتار شامل ۴۴ قطعه است. 

وی با بیان اینکه هم اینک یک شهرک گلخانه ای در مانه و سملقان، ۲ شهرک در شیروان و یک شهرک در اسفراین داریم اظهار داشت: شهرک امام رضا (ع) با مساحت ۳۳۵ هکتار فضای بسیار مناسبی برای فعالیت های مختلف در بخش گلخانه ای است که ۶۰ قطعه برای واگذاری به سرمایه گذاران ایجاد شده بود که تاکنون ۲۱ قطعه تحویل داده شده و ۳۹ قطعه نیز آماده واگذاری است.

عربی مساحت فضای آماده واگذاری به سرمایه گذاران در شهرک گلخانه ای امام رضا (ع) را بیش از ۳۲ هکتار دانست و افزود: این فضا برای تمامی انوع گیاهان گلخانه ای مناسب است.

مساحت کل شرکت های کشاورزی در استان ۵۷۵ هکتار است که از مجموع این میزان ۵۴۵ هکتار مربوط به شهرک های گلخانه ای و ۴۵ هکتار نیز مربوط به مجمتع های دامپروری است.

ظرفیت تولیدی پیش بینی شده برای کل شرکت های کشاورزی در استان ۶۷ هزار تن انواع محصول کشاورزی است که هم اینک در فضاهای مورد بهره برداری بیش از ۵۰۰ تن محصول تولید می شود.

خراسان شمالی در ایجاد مجتمع شرکت شهرک های گلخانه ای در کشور جایگاه ۱۷ را دارد.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر نیرو و رییس حوزه فلات مرکزی و شرق کشور در محل بازدید از مجتمع گلخانه ساریگل حضور داشتند و بر سرعت بخشی روند واگذاری آن به متقاضیان تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha