دانش‌آموزان تربت‌حیدریه به توسعه فضای سبز این شهر کمک می کنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تربت‌حیدریه گفت: بر اساس تفاهمنامه بین شهرداری و آموزش و پرورش تربت‌حیدریه و همزمان با بازگشایی مدارس، طرح توسعه فضای سبز شهری توسط دانش آموزان این خطه در قالب کاشت سبزی و اجرای عملیات نشای تابستانی در بوستان‌ها آغاز شد.

سارا امینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح یاد شده تاکنون در نزدیک به ۸۰۰ مترمربع از فضای بوستان‌های این خطه توسط ۴۲۰ نفر دانش‌آموز کاشت بذر سبزی و نشای تابستانی انجام و اجرای این طرح، همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه ارایه آموزش‌های طبیعت‌شناسی، آشنایی کودکان و نوجوانان با فضای سبز شهری و آشنا شدن با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما و به تبع آن علاقه‌مندی آنها نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست و نیز آموزش عکاسی با تلفن همراه با محوریت محیط زیست گیاهی و جانوری از دیگر اهداف جانبی این طرح است.

سرپرست اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تربت‌حیدریه گفت: ضعیف شدن اثرات سوء ناشی از کرونا و بازگشایی مدارس از یک سو و آغاز فصل رویش گیاهان و حضور پررنگ‌تر کودکان در فضای بوستان‌ها از سوی دیگر، ما را بر آن داشت تا از این ظرفیت و توانایی بالقوه در راستای توسعه فضای سبز شهری، آموزش‌های شهروندی و حفظ و حراست از محیط زیست بهره گیریم.

امینیان افزود: در همین راستا اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با همکاری اداره آموزش و پرورش از ظرفیت دانش‌آموزان در مقاطع مختلف برای ارتباط بی‌واسطه آنها با طبیعت و محیط اطراف در برنامه‌های تفریحی و جذاب آموزشی استفاده و با برگزاری کلاس‌های آموزشی، اقدام به ارایه آموزش‌هایی در زمینه اهمیت و حفظ و نگهداری فضای سبز شهری می‌کند.

سرانه کنونی فضای سبز تربت‌حیدریه با احتساب فضای سبز بوستان جنگلی پیشکوه و بهشت جواد، ۳۲ مترمربع است.
مجموع درختان پنج بوستان عمومی و ۱۵ بوستان محله در این خطه، هفت هزار و ۵۰۰ اصله است. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha