۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84730543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 حمایت مردم استرالیا و نیوزیلند از اوکراین در گردهمایی روز ارتش

تهران- ایرنا - هزاران نفر در استرالیا و نیوزیلند برای ادای احترام به سربازان در مراسم بزرگداشت ارتش (Anzac Day) که پس از ۲ سال ممنوعیت تجمعات به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار شد، شعار حمایت از مردم اوکراین سر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا که انتخابات ماه آینده را پیش رو دارد، در شهر «داروین» که محل اقامت پناهجویان اوکراینی از جنگ است در مراسم بزرگداشت ارتش (Anzac Day) حاضر شد و در سخنانی گفت: «در این روزِ ویژه، به تمامی کسانی که برای آزادی جنگیدند ادای احترام می کنیم. ما در کنار مردم اوکراین می ایستیم که در حال حاضر هر لحظه برای این هدف می جنگند.»

«جاسیندا  آردرن» نخست وزیر نیوزیلند نیز در مراسم مشابه، گفت: حمله روسیه به اوکراین نشان می دهد نمی توان صلح را همیشگی فرض کرد. وی افزود: «ممکن است ما در اینجا احساس کنیم فاصله بسیاری از این مناقشه داریم، اما همه ما به شکلی جدایی ناپذیر به آنچه اتفاق می افتد ربط داریم.»

در طول مراسم ادای احترام به سربازان در مراسم بزرگداشت ارتش (Anzac Day)  در نیوزیلند، پرچم اوکراین بر فراز موزه اوکلند به اهتزاز درآمد. 

مردم در استرالیا و نیوزیلند پس از ۲ سال بدون هیچگونه محدودیت کرونایی در این مراسم شرکت کردند.

روز بزرگداشت ارتش (Anzac Day) درواقع  بزرگداشتِ جنگ خونین در شبه جزیره «گالیپولی» ترکیه در طول جنگ جهانی اول است. در روز ۲۵ آوریل ۱۹۱۵ هزاران سرباز استرالیایی و نیوزیلندی به همراه سربازان دیگر کشورهای متحد در سواحل گالیپولی جنگیدند. در این نبرد بیش از ۱۳۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند. هر ساله در برخی کشورها مانند استرالیا، نیوزیلند و ترکیه  خاطره این نبرد گرامی داشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha