یک‌هزار و ۸۰۰ هنرمند استان اردبیل عضو بیمه صندوق هنر هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت صندوق بیمه هنر در کشور تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، بهمراه خبرنگاران، اصحاب رسانه و قلم در این صندوق عضویت داشته و از مزایای آن بهره می‌برند

 عبدالله بحرالعلومی روز دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر عضویت در صندوق بیمه هنر به سادگی روزهای آغاز بکار این صندوق نبوده و در تلاش هستیم با انعکاس مشکلات هنرمندان به مرکز کشور، عضویت در این صندوق را همانند گذشته تسهیل کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع یکهزارو ۸۰ نفر عضو این صندوق ۱۳۵ نفر از شهرستان خلخال هستند، گفت: صندوق بیمه هنر در استان اردبیل بصورت شورایی اداره شده و هم اکنون عضو گیری جدید در این صندوق براساس شیوه نامه جدید صورت می‌گیرد .

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از بهره مندی افراد فاقد فعالیت‌های هنری ورسانه ای از مزایای این صندوق، ادامه عضویت در صندوق بیمه هنر مستلزم استمرار فعالیت اعضای این صندوق در پیشه خود و ارائه مستدات مربوط به ادامه کار در بخش های مختلف هنری و رسانه‌ای است.

بحرالعلومی با اشاره به پیشنهاد هنرمندان خلخال برای استفاده از تنها سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال برای برگزاری دوره های آموزشی در این محل اظهار کرد:به لحاظ ممنوعیت برگزاری دوره‌های آموزشی در مجتمع های فرهنگی وهنری تحت پوشش این اداره کل درخواست هنرمندان این شهرستان مغایرت قانونی دارد .

وی از تامین اعتبار در سال جاری برای تجهیز مجتمع فرهنگی هنری خلخال به امکانات جدید صوتی خبر داد و افزود: استفاده چند منظوره از تنها سالن آمفی تئاتر این مجموعه برای برگزاری همایش‌ها و ویژه برنامه های شهرستان استهلاک تجهیزات آن را سبب شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های موجود هنرمندان بخش نمایش خلخال گفت: تابستان امسال جشنواره تئاتر منطقه شمال غرب کشور با حضور هنرمندانی از استان اردبیل و چهار استان کشورمان و به میزبانی شهرستان خلخال برگزار خواهد شد .

وی اظهار کرد: برگزاری مطلوب و شایسته جشنواره تئاتر منطقه‌ای سال قبل خلخال و استقبال بسیار گرم اهالی هنرپرور این شهرستان، از جمله عوامل انتخاب خلخال به عنوان میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای استان‌های شمال غرب کشور در سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اجرای نمایش‌های هفتمین دوره از جشنواره تئاتر خلخال که سال گذشته  با وجود حاکمیت شرایط کرونایی برجامعه برگزار شد از لحاظ فرم، محتوا و شکل بسیار برتر و بهتر از جشنواره‌های اجرا شده در سال‌های گذشته این شهرستان بوده است.

بحرالعلومی اظهارکرد: جایگاه هنری و فرهنگی خلخال در حوزه تئائر ستودنی است و این شهرستان در حال رسیدن به جایگاه ویژه نمایش در سایه همت و همکاری گروهای هنری و نمایشی است.

وی از تلاش برای ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری شهرستانهای استان اردبیل و با هدف زمینه سازی برای اجرای جشنواره ها در طول سال خبر داد و اظهار کرد:با هدف تمرکز زدایی برنامه های هنری از مرکز استان برای اجرای جشنواره های هنری در سطح استانی و ملی در سطح همه شهرستانهای این استان در سال جاری برنامه ریزی شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اعتبارات تکمیل دو پروژه نیمه کاره ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین مراکز بخش های شاهرود و خورش رستم خلخال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تامین شده و با ابلاغ ان بزودی عملیات اجرایی ساخت و تکمیل این دو پروژه فرهنگی و هنری شهرستان اغاز می شود .

به گزارش ایرنا، بحرالعلومی در سفر امروز خود به خلخال بهمراه معاونین خود در مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد اسلامی شهر خلخال و در جمع هنرمندان ،خبرنگاران ،نویسندگان و اصحاب رسانه ،فرهنگ ،هنر ،شعر ،ادبیات ،موسیقی ،هنرهای تجسمی و نمایش حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha