۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84730712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، سه شهر و ۱۵۰ روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل می‌شود.

علیرضا شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ شرکت گاز در حوزه گازرسانی شهری و روستایی، افزود: امسال ۱۵۰ روستا و ۳ شهر شامل ۲۰ هزار خانوار روستایی و  ۲۵ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با اتصال این روستاها و شهرها به شبکه گاز سراسری، در مجموع ۲۰ هزار فقره انشعاب واگذار و ۴۵ هزار اشتراک جدید نیز پذیرش خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای اتصال روستاها و شهرهای ذکر شده به شبکه گاز، ۲۰ کیلومتر خط انتقال و یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می گیرد، گفت: برای این میزان پروژه گازرسانی، در بخش شهری ۱۰۸ میلیارد تومان، در حوزه روستایی ۵۶۰ میلیارد تومان و بخش صنعتی نیز ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شیخی درباره وضعیت گازرسانی‌های سال گذشته نیز گفت: سال قبل ۱۱۶ روستا و هشت هزار و ۱۳۹ خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند و گازرسانی به ۲۰۵ روستا نیز کلید خورد. 

وی همچنین به ضریب نفوذ گاز در آذربایجان‌غربی هم اشاره و اعلام کرد: این ضریب در بخش شهری ۹۹.۷ درصد و روستایی نیز ۷۲ درصد است. 

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha