شرکت آلمانی خواستار ارسال تجهیزات نظامی سنگین به اوکراین شد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت برخی رسانه های محلی آلمان از درخواست شرکت آلمانی راینمتال سازنده تجهیزات نظامی و دفاعی برای ارسال سلاح سنگین به اوکراین خبر داده اند.

به گزارش ایرنا، یک منبع دفاعی آلمان در گفت و گو با رویترز اعلام کرد: شرکت دفاعی راینمتال این کشور خواستار موافقت با ارسال ۱۰۰ خودروی زرهی قدیمی «ماردر» به اوکراین شده است.

رویترز، انتقال ۱۰۰ خودروی زرهی از آلمان به اوکراین را اولین انتقال تسلیحات سنگین از این کشور به کی یف اعلام کرد.

این منبع مطلع در وزارت دفاع آلمان، گزارش پیشین روزنامه محلی «ولت ام سونتاگ» درباره انتقال این تسلیحات به اوکراین را تایید کرد و افزود: شرکت راینمتال خواستار صدور مجوز صادرات آنها از سوی دولت است تا این خودروهای قدیمی را قبل از ارسال آنها به اوکراین در ماه های آینده، بهسازی کند.

از آنجا که ارسال تسلیحات سنگین از آلمان به اوکراین نیازمند مصوبه شورای امنیت ملی آلمان به ریاست اولاف شولتس صدر اعظم است، تصمیم گیری درباره درخواست شرکت رینمتال، تعیین کننده موضع برلین درباره جنگ اوکراین خواهد بود.

رویترز نوشت: صدراعظم آلمان به خاطر ارائه نکردن تسلیحات سنگین مثل تانک و توپخانه هویترز به اوکراین در داخل و خارج این کشور مورد انتقاد است.

بخش زیادی از انرژی خانه ها و کارخانجات آلمان از طریق روسیه تامین می شود و برلین نگران استفاده مسکو از این ابزار علیه خود است و نسبت به دیگر اعضای ناتو، درباره حمایت از اوکراین محتاطانه تر عمل می کند.

هرچند آمریکا و متحدانش در ناتو از جمله آلمان تاکید کرده اند که از درگیری مستقیم نظامی با روسیه خودداری خواهند کرد اما مقامات کرملین، تحریم ها علیه مسکو و ارسال تسلیحات به اوکراین را نوعی اعلام جنگ علیه خود می دانند و درباره تبعات این اقدامات به کاخ سفید هشدار داده اند. کارشناسان نظامی، شروع هرگونه رویارویی نظامی بین ناتو و روسیه را آغاز جنگ جهانی سوم اعلام کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha