۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84731085
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱ بنای تاریخی در پادگان ۰۷ خرم‌آباد وجود دارد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84731085
۱۱ بنای تاریخی در پادگان ۰۷ خرم‌آباد وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد گفت: در مجموعه پادگان ۰۷ ارتش خرم‌آباد ۱۱ بنای تاریخی وجود دارد، که باید از آنها محافظت شود.

به گزارش ایرنا، امیر " مراد خوش کنار" روز دوشنبه در جلسه شورای شهر خرم‌آباد که با حضور مسوولان این شهرستان جهت تعیین و تکلیف پادگان ۰۷ خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: تخریب این پادگان توسط ارتش صورت گرفته و نخاله های آن توسط شهرداری خرم آباد جمع‌آوری شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ ساختمان در مجموعه این پادگان قدمت تاریخی دارند، تاکید کرد: انتظار ما این است که مسوولیت نگهداری این ساختمان‌ها به میراث فرهنگی واگذار شود.

وی با بیان اینکه ارتش آمادگی دارد که این ۱۱ ساختمان را به سرمایه گذاران بخش خصوصی با تایید میراث فرهنگی واگذار کند، تاکید کرد: بهره بردار این پادگان و مالکیت آن با ارزش است و میراث فرهنگی می تواند تا تعیین تکلیف نهایی از این ۱۱ ساختمان تاریخی محافظت کند.

امیرخوش کنار به تعریض خیابان جانبازان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم این طرح نیز به زودی توسط شهرداری اجرایی شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد بیان کرد: این یگان نظامی بیش از ۲ هزار و ۸۲ شهید، سه هزار و ۷۰۰ جانباز و ۱۲۲ جاویدالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که انتظار ما از شهرداری و اعضای شورای شهر خرم آباد این است، که معابر شهر خرم آباد به نام شهدای لشکر ۸۴ مزین شود.

وی افزود: در موضوع جاده خرم آباد به روستاهای اطراف بلیلوند اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان به تعهدات خود عمل نکرده است.

حفاظت از بناهای تاریخی پادگان ۰۷ خرم‌آباد به عهده مالک آن است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این جلسه اظهار داشت: طبق قانون وظیفه نگهداری و حفاظت از ساختمان های قدیمی پادگان ۰۷ خرم آباد به عهده مالک آن است.

سید امین قاسمی افزود: در برخی موارد محدودیت های قانونی در رابطه با میراث فرهنگی در سطح کشور داریم که در رابطه با این پادگان هم محدودیت های وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و لشکر ۸۴ با شهرداری و اعضای شورا تاکنون یک همکاری خوبی بوده و امیدواریم که مشکل این پادگان به زودی حل و فصل شود.

قاسمی بیان کرد: ۱۱ بنای تاریخی در پادگان ۰۷ خرم آباد وجود دارد، این آثار باید حفاظت شوند و میراث فرهنگی با ۱۵۰ نیرو در مجموع نمی‌تواند پنج هزار اثر تاریخی و این مکان را حفاظت کند و براساس قانون حفاظت و نگهداری این آثار به عهده مالک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: طبق  قانون حفاظت از آثار قدیمی و تاریخی دستگاه های اداری موظف هستند که اعتبار این آثار را تامین کنند.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی لرستان تمام تلاش خود را برای تغییر کاربری این مجموعه به کار گرفته اما در حال حاضر برای نگهداری این واحد نه نیروی انسانی و نه اعتبار کافی وجود دارد.

قاسمی در ادامه به ستاد سفر اشاره کرد و گفت: استان لرستان امسال به عنوان چهارمین استان افزایش ماندگاری و اقامت گردشگران را در سطح کشور در سال جاری کسب کرد.

به گزارش ایرنا، پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش در محدوده داخل شهری خرم آباد واقع شده و با توجه به لزوم خروج نیروهای نظامی از محدوده شهری، فعالیت این یگان در داخل شهر مسایل و مشکلاتی را در حوزه های ترافیکی و شهری ایجاد کرد.

اراضی تحت اختیار ارتش در قالب پادگان ۰۷ و همچنین هدفگاه در محدوده شهر خرم آباد حدود ۴۲هکتار در محدوده بلوار ۶۰ متری این شهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha