سردار مدافع حرم در کنار یاران شهیدش در گراش فارس آرام گرفت

شیراز-ایرنا- حاج مهدی نیساری، سردار و جانباز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت(ع) در کنار یاران شهیدش در زادگاهش شهر گراش، آرام گرفت.

آیین تشییع پیکر مطهر پهلوان مقاومت حاج مهدی نیساری دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از محل معراج شهدا(سپاه قدیم-جنب تکیه شهدا) در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گراش استان فارس آغاز شد و تا گلزار شهدای این شهر ادامه یافت.

سردار مهدی نیساری متولد ۱۳۴۳ و جانباز ۵۵ درصد، از حدود ۴ سال قبل به دلیل تأثیر بمب‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس دچار بیماری شده بود و ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب ۲۱ رمضان، آسمانی شد.

مرحوم سردار نیساری پایه‌گذار و فرمانده گردان زرهی تیپ ۳۳ المهدی(عج) جهرم در دوران دفاع مقدس بود. تیپ ۳۳ نیروی مخصوص هوابرد المهدی(عج) بعد از دوران دفاع مقدس، یگان مخصوص نیروی زمینی سپاه در جنوب کشور به‌شمار می‌رود و در جهرم مستقر است. نیساری یکی از فرماندهان این تیپ بود و بسیاری از دوره‌های تخصصی هوابرد را گذرانده بود.

همچنین او تنها فرد ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید محسن حججی به یکی از مقرهای داعش رفت. عملیاتی که گفته می‌شود حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله از بیروت آن را رصد می‌کردند و پس از این بود که سیدحسن نصرالله به نیساری لقب پهلوان مقاومت داده بود.

شخصیت‌های مختلف از جمله فرمانده تیپ نیروی مخصوص المهدی(عج) جهرم، نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و سایر شخصیت‌های لشکری و کشوری، در پیام‌های جداگانه، درگذشت این سردار دفاع مقدس و حرم را تسلیت گفته‌اند.

 سردار نیساری پیش از این در گفت‌وگویی از دوران مبارزه با تروریست‌های تکفیری، به مأموریت ویژه خود برای شناسایی پیکر مطهر شهید محسن‌حججی اشاره کرده بود. 

شهرستان گراش در فاصلهٔ ۳۵۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha