موکب‌های عزاداری اردبیل در پذیرایی از زائران حسینی موفق عمل کردند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: موکب‌های عزاداری این استان در سال‌های گذشته در زمینه پذیرایی از زائران حسینی موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان اظهار کرد: این موکب‌ها که شامل موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) امامزاده سید صدرالدین  ، موکب حضرت سیدالشهدا (ع) گمرک بیله‌سوار ، موکب حضرت زینب کبری (س) آلنی مشگین‌شهر، موکب امام رضا (ع) اردبیل، موکب حضرت فاطمه (س) و موکب حضرت معصومه (س) است ، اقدامات قابل تقدیری در زمینه پذیرایی از زائران در داخل کشور و عراق داشته‌اند.

وی با بیان اهمیت اقدامات در موکب‌ها برای خدمت به زائران عتبات و عالیات در اربعین حسینی ، خدمت خالصانه به زائران ائمه اطهار (ع) را موجب برکت دنیوی و اخروی دانست.

وی همچنین خواستار مشارکت و تلاش خالصانه تمام عوامل و دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین و پذیرایی از زائران شد.

استاندار اردبیل گفت: برای مشارکت در استقبال و پذیرایی از زائران کربلا همزمان با ایام اربعین و پرهیز از اقدامات لازم در روزهای پایانی و نزدیک به ایام اربعین برنامه‌ریزی می‌شود.

عاملی افزود: در صورت نیاز به هماهنگی با مرکز کشور در راستای اجرای اقدامات از سوی موکب‌ها، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات  و دبیر ستاد اربعین استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی ، خواستار تشکیل ستاد اربعین در فرمانداری‌های استان شد.

اسفندیار هوشیار افزود: زمان استقرار موکب ها از پنجم تا ۱۰ ماه صفر که مصادف با ۱۱ تا ۱۶ شهریور و ارائه خدمات نیز از روز دهم تا ۲۵ ماه صفر که مصادف با ۱۶ تا ۳۱ شهریورماه است، خواهد بود.

وی گفت: کمیته‌های مختلف در حوزه امنیت، حمل و نقل، زیرساخت ، بهداشت و درمان، مشارکت مردمی، فرهنگی ، آموزشی و اطلاع‌رسانی باید برنامه‌ریزی‌های لازم را آغاز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha