۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹
کد خبر: 84731352
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دفاع از ولایت فقیه تضمین کننده امنیت و پایداری انقلاب است

لارستان- ایرنا- رییس بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الاانبیا و فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج )در دفاع مقدس گفت: امروزه با ارج ترین و برنده ترین سلاح برای دفاع از کیان میهن و انقلاب اسلامی و تضمین کننده امنیت و پایداری این نظام الهی پیروی از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد جعفر اسدی دوشنبه در مراسم تشییع جانباز سرافراز و مدافع حرم در شهرستان گراش فارس افزود: امروزه در هیچ جایی از کره خاکی مظلوم تر از رهبری فرزانه انقلاب نیست اما در عین حال با اقتدار و با صلابت در مقابله با دشمنان تا دندان مسلح و به پشتوانه این مردم و امت غیرتمند و شجاع ایران اسلامی ایستاده است.

وی تصریح کرد: اینکه هر جایی خطایی و انحرافی رخ می دهد و اشتباهی از یک مسئول و مقامی اعم از کشوری و یا لشکری در جامعه سر می زند آن را به ولایت فقیه و رهبری نسبت می دهیم خطایی راهبردی است و بدن شک سبب سوء استفاده دشمن می شود.

این سردار دفاع مقدس ابراز داشت: کسی که کار خطایی می کند و یا اشتباهی از او سر می زند که در شان و جایگاه این ملت و خون شهدا نیست بی گمان خود وی پاسخگو است و این مساله را نباید به ولایت فقیه و رهبری نسبت داد و مرتبط دانست.

وی با بیان اینکه امنیت و سرافرازی این انقلاب را باید مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی و شجاعت رزمندگان در هشت دفاع مقدس و مدافعان حرم دانست، بیان کرد: مردم بدانند که دشمن و داعش و تکفیریها هدفی جز ملت قهرمان و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ندارند.

دفاع از ولایت فقیه تضمین کننده امنیت و پایداری انقلاب است

پیکر پهلوان مقاومت در خاک آرمید

پیکر پاک و مطهر"حاج مهدی نیساری" جانباز شیمیایی ۵۵ درصد و از مدافعان حرم در شهرستان گراش فارس و از سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس امروز دوشنبه پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با حضور باشکوه مردم مومن و خداجوی شهرستان های جنوبی فارس در قطعه شهدای زادگاهش شهر گراش به خاک سپرده شد.

برخی مسئولان اجرایی و فرماندهان و همرزمان این سردار و جانباز هشت سال دفاع مقدس نیز در مراسم وداع وی حضور داشتند.

داریوش دهقان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز بهمراه برخی از اعضای شورای اداری و تامین و جمعی از جوانان و مردم مومن و روزه دار این شهرستان با حضور در مراسم تشییع این جانباز هشت سال دفاع مقدس با مسئولان ، مردم و خانواده وی نیز ابراز همدری کردند.

مدیر اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران گراش نیز گفت: حاج مهدی نیساری، سردار و جانباز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت(ع) شامگاه جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب شهادت امام علی(ع) به یاران شهیدش پیوست.

محمد رمضان زاده به خبرنگار ایرنا گفت: نیساری متولد ۱۳۴۳  در گراش و جانباز ۵۵ درصد، از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و از مدافعین حرم بود.

وی تصریح کرد: این جانباز سرافراز از حدود چهار سال پیش به دلیل اثرات شیمیایی دوران دفاع مقدس، دچار بیماری شده بود و شامگاه جمعه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع) دار فانی را وداع گفت.

دفاع از ولایت فقیه تضمین کننده امنیت و پایداری انقلاب است

پهلوان مقاومت

سردار حاج مهدی نیساری که از محبوبیت خاصی نزد مردم و جوانان مومن در شهرستان گراش و دیگر مناطق جنوبی فارس  برخوردار بود و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز محسوب می شد بعد از شرکت در یکی از عملیات های سنگین جبهه مقاومت از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز لقب پهلوان مقاومت گرفته بود.

مدیر بنیاد شهید گراش افزود: سردار نیساری پایه‌ گذار و فرمانده گردان زرهی تیپ ۳۳ المهدی(عج) بودو همچنین وی تنها فرد ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید محسن حججی به یکی از مقرهای داعش رفت.

عملیاتی که گفته می‌شود حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله از بیروت آن را رصد می‌کردند و پس از این بود که سیدحسن نصرالله به مهدی نیساری، لقب پهلوان مقاومت داده بود.

مدیر اداره بنیاد شهید و ایثارگرن گراش همچنین گفت: نتیجه تحقیقات و کالبدشکافی این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس برای اعلام نظر در خصوص شهادت وی نیز به کمیسیون پزشکی سازمان بنیاد شهید کشور ارسال شده است.

وی بیان کرد: حدود یک ماه دیگر نتایج این تحقیقات و کمیسیون مبنی بر اینکه علت فوت این جانباز ناشی از جراحات وارده ناشی از جنگ بوده که در این صورت شهید محسوب می شود و یا عروج وی دلیل دیگری داشت نیز به این شهرستان گزارش خواهد شد.

دفاع از ولایت فقیه تضمین کننده امنیت و پایداری انقلاب است

فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های لارستان و گراش و همچنین حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های پنج گانه لارستان، خنج ، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در پیام مشترکی عروج ملکوتی این سردار و جانباز والامقام هشت سال دفاع مقدس را تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است: سلام و درود خدا بر دلیرمردانی که جان گران‌مایه خود را در راه دفاع از حق و فضیلت در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از حریم قدسی ولایت و آرامش و امنیت میهن اسلامی و امت مسلمان سر از پا نشناختند.

 در این پیام تصریح شده است: پاسدار سرافراز سپاه اسلام و قرآن شهید حاج مهدی نیساری در زمره این مجاهدان جان‌برکف بود که مخلصانه در زمان ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و ایادی شرور آن در منطقه حاضر شد و در این مسیر مقدس به درجه رفیع جانبازی نیز نائل آمد.

 خبر عروج ملکوتی این جانباز دلاور جبهه و جنگ و عرصه دفاع از حرم اهل بیت و حریم امنیت، در شب شهادت مولی الموحدین امیر مومنان علی علیه السلام مایه تألم و تأثر فراوان شد؛ بدون شک روح بلند سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از این یار دیرین خود استقبال خواهد کرد.

آنان در پیام خود تصریح کرده اند: عروج ملکوتی این پاسدار وفادار ولایت و سردار مقاومت را به محضر مقدس امام عصر عج ، مقام معظم رهبری و مردم شهیدپرور شهرستان گراش و بویژه خانواده معزز آن عزیز سفرکرده و همرزمان و دوستان ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال، برای روح مطهر او، همنشینی با شهدای کربلا در جوار نعیم الهی را مسألت می‌کنیم.

شهرستان گراش ۱۲۹ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است. این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha