۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۷
کد خبر: 84731419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش زورخانه‌ای کردستان از کمبود تجهیزات و زیرساخت رنج می‌برد

سنندج- ایرنا- سرپرست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کردستان گفت: این ورزش در اکثر شهرستان‌های استان با کمبود تجهیزات و زیرساخت مواجه است که توسعه آن را محدود می‌کند.

علی‌اصغر گومه‌ای عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتباراتی که در گذشته اختصاص داده می‌شد امکان برگزاری مسابقات را فراهم می‌کرد که اکنون این کمک‌ها وجود ندارد و به ناچار دست به دامان ادارات و دستگاه‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: با چند شرکت در ارتباط هستیم که اگر حمایتهای لازم صورت گیرد امکان برگزاری لیگ استانی ورزش‌های زورخانه‌ای فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۶ اردیبهشت امسال مسابقات استانی کشتی پهلوانی را برگزار می‌کنیم.

سرپرست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کردستان با بیان اینکه درصددیم این ورزش به سطح مطلوبی برسد اضافه کرد: جزو پنج هیات برتر استان هستیم و تلاش می‌کنیم این عناوین را حفظ کرده و یک قدم به جلوتر هم برداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های هیات از زمان آغاز مسوولیت او در دی ماه پارسال اظهار داشت: دی ماه سال گذشته تیم بزرگسالان استان برای مسابقات کشوری به خوزستان اعزام شد که ۲ نفر مقام کسب کردند و در اسفند پارسال هم مسابقات قهرمانی پیشکسوتان استانی برگزار شد.

گومه‌ای با بیان اینکه امسال تقویت و بازآموزی در بخش‌های داوری، مربیگری و مرشدی را مدنظر داریم اضافه مرد: ۶ نفر مدرس کردستانی در فدراسیون فعالیت می‌کنند و تاکنون مربیانی از استان به چند کشور اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: به غیر از شهرستان‌های سروآباد و بانه، هیات زورخانه‌ای در تمامی شهرستان‌های استان فعال است و در همه شهرستان‌ها جز مریوان، سالن گود زورخانه وجود دارد.

گومه‌ای با اشاره به اینکه نوعدوستی و دستگیری یک سنت دیرینه در ورزش زورخانه‌ای است گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان مالی در همین راستا روز چهارشنبه در زورخانه پهلوان نادر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha