۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84731439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ هزار رشته قنات در سطح کشور وجود دارد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۳۳ هزار رشته قنات در سطح کشور وجود دارد که احیا و بازسازی این منابع آبی زیر زمینی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار داشت: عملیات بازسازی و احیای قنات ها ردیف ملی دارد که در برخی از استان ها در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.

وی به خشکسالی و کاهش دبی قنات ها نیز اشاره ای کرد و افزود: طبق برآورد و آمار قنات ها در سطح کشور تعداد این منابع آبی که از رده خارج شده کم است اما کاهش بارندگی دبی را کاهش داده است.

عباسی افزود: بعضا اقداماتی از جمله حفر چاه که در مجاورت قنات ها انجام می شود سبب کاهش دبی این منابع آبی زیر زمینی خواهد شد.

وی بر اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست قنات ها تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبخیزداری وضعیت منابع آب قنات ها را بهبود می بخشد و موجب پایداری آن خواهد شد که در این راستا با سازمان جنگل ها همکاری و مشارکت داریم که در این خصوص تعدادی طرح نیز به آنان برای اجرا ارایه داده ایم.

 سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر حفظ منابع آبی در سطح کشور تاکید کرد و افزود: اگر برخی از این منابع آبی پایدار را از دست بدهیم با تامین اعتبار و تخصیص آن نیز فایده ای نخواهد داشت چرا که بعضا امکان پذیر نیست.

بیش از چهار میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی در سطح کشور فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha