۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84731534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن آمادگی خود را برای ادامه همکاری نزدیک با مکرون اعلام کرد

نیویورک - ایرنا- جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، انتخاب مجدد وی را تبریک گفت و آمادگی خود را برای ادامه همکاری نزدیک با وی اعلام کرد.

کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده  امروز در گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور یفرانسه، انتخاب مجدد وی را تبریک گفت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن بر روابط نزدیک و پایدار بین آمریکا و فرانسه بر اساس ارزش های مشترک دموکراتیک، روابط اقتصادی و همکاری امنیتی تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، بایدن آمادگی خود را برای ادامه همکاری نزدیک با مکرون در خصوص اولویت های مشترک جهانی اعلام کرد.

امانوئل مکرون برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد و برای یک دوره پنج ساله بار دیگر کرسی الیزه را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، مکرون یکشنبه شب با کسب ۵۸ درصد آرا در برابر ۴۲ درصد آرایی که مارین لو پن رقیب وی از حزب راست افراطی "مجمع ملی" کسب کرد، پرچمدار دوازدهمین انتخابات جمهوری پنجم فرانسه شد و پیروزی خود در انتخابات ۲۰۱۷ را تکرار کرد.

انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه دوازدهمین انتخابات جمهوری پنجم این کشور و یازدهمین باری است که از سال ۱۹۶۵ رئیس جمهور فرانسه با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود

بر اساس نتایج منتشر شده، ۲۸.۸ درصد در دور دوم انتخابات امسال غایب بودند؛ موضوعی که در انتخابات اخیر این کشور به یک چالش تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha