۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84731641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشحالی شهروندان بوکانی از نخستین بارش بهاری

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 84731641
خوشحالی شهروندان بوکانی از نخستین بارش بهاری

مهاباد - ایرنا - بارش نخستین باران بهاری که از شب گذشته شهرستان بوکان و بیشتر نقاط جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران در این شهرستان که از شامگاه روز دوشنبه شروع و تا بامداد امروز ادامه داشت، شادی را میهمان دل های مردم شهر و روستاهای این شهرستان کرده و گرد و غبار را از چهره این منطقه زدود.

تاخیر بیش از یک ماهه بارش باران در این فصل موجب نگرانی مردم و مسوولان این شهرستان شده بود که با بارش این نعمت الهی این نگرانی تا حدود زیادی برطرف شده و کشاورزان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

بارش شدید باران در شهر بوکان در بعضی از ساعات موجب آبگرفتگی تعدادی از خیابان ها و معابر شده و موجب کندی عبور و مرور خودروها و رفت و آمد شهروندان شد.

رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: سامانه جنوبی که از طرف دریای سرخ وارد استان شده، موجب بارش ۱۵.۶ میلی متری باران در این شهرستان شده است.

اسماعیل کامیاب نسب ادامه داد: این سامانه امروز با شدت بیشتری و تا فردا به صورت متناوب ادامه داشته و موجب بارش های خوبی در این شهرستان خواهد شد.

وی از ورود یک سامانه جدید مدیترانه‌ای از روز جمعه به منطقه خبر داد و افزود: با ورود این سامانه جدید پیش بینی می شود اوج بارش ها در روز شنبه هفته آینده و به صورت متناوب تا دوشنبه در منطقه ادامه داشته باشد.

کامیاب نسب دمای فعلی بوکان را ۱۱ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: حداقل و حداکثر دمای این شهرستان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۰ و ۲۲ درجه بالای صفر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha