بلوکه شدن زمین‌های شهرک صنعتی خدابنده توسط سودجودیان مانع از توسعه آن شده است

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بلوکه شدن زمین‌های شهرک صنعتی خدابنده از سوی سودجودیان مانع از استقرار واحدهای تولیدی و توسعه این شهرک شده است.

جواد تاراسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت شهرک صنعتی خدابنده در واقع این است که این شهرک هم زمین دارد و هم ندارد؛ زمین های موجود آن در اختیار افرادی گذاشته شده است که طی سال ها، نه خود در آنها واحدی را ایجاد کرده اند و نه آن زمین ها به دلیل بلااستفاده ماندن تعیین تکلیف شده اند.  

وی با بیان اینکه این مشکل در اغلب شهرک های صنعتی استان نیز کمابیش وجود دارد، اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی باید در این خصوص از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال، به تعیین تکلیف زمین های بلوکه شده اقدام کند.  

فرماندار شهرستان خدابنده به وجود تقاضاهای متعدد برای راه اندازی واحدهای تولید قطعات بتنی، تولید ادوات کشاورزی و تولید پوشاک در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل مشکل بلوکه بودن زمین های شهرک صنعتی، در تلاش هستیم تا با ایجاد محدودهایی در سایر مناطق شهرستان، زمینی را برای استقرار این فعالیت ها تامین کنیم.  

وی افزود: در این راستا ایجاد یک محدود ۲۰ هکتاری برای استقرار واحدهای تولید پوشاک و تولید قطعات بینی در خدابنده در دستور کار است.  

تاراسی گفت: با ایجاد این محدوده های اختصاصی از خرد شدن زمین‌های کشاورزی در شهرستان نیز جلوگیری می شود و واحدهای تولیدی که در زمینه های یکسان و مشابهی فعالیت دارند می توانند در یک محل مستقر شوند. 

شهرستان خدابنده در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومترمربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان با پنج بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، ۱۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha