یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه در قالب کمک مومنانه بین زوج‌های نیازمند استان سمنان توزیع شد

سمنان- ایرنا- جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه از ابتدای رزمایش مواسات و کمک مومنانه در بین زوج های نیازمند استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، مهدی کاشفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند استان با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تامین شد.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل ۳۰ قلم کالای مورد نیاز مانند یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس ظروف، ماشین لباسشویی، فرش، سرویس قابلمه، اتو و کالای خواب، برای شروع یک زندگی ساده است.

وی کاشفی افزود: تمامی محصولات جهیزیه های توزیع شده از محصولات ایرانی است که کیفیت خوبی هم دارد و بخش بزرگی از نیازهای زوج های جوان را برطرف می‌کند.
وی تصریح کرد: در برخی از موارد برای تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند شرکت‌ها و کارخانه‌هایی انتخاب شده اند که با توجه به مشکلات اقتصادی به سمت رکود تولید حرکت می‌کردند که این اقدام موجب رونق تولید آنان شد.
وی یادآور شد: تهیه و توزیع جهیزیه‌ها به همت قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی، اقشار مختلف بسیج، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، بهزیستی، خیران و جمعی دیگر از مردم و نهادها انجام شد.
کاشفی، ترویج ازدواج آسان در جامعه را جهادی در دوران کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ترویج ازدواج آسان در جامعه علاوه‌بر اینکه کار خیر و صدقه‌ای است، جهاد نیز محسوب می‌شود چرا که در مقابل تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگ‌های بیگانه به کشور، محافظت می‌کند.
وی با اشاره به اهداف این قرارگاه و تلاش برای محرومیت زدایی گفت: تسهیل در امر ازدواج نیازمندان با توزیع جهیزیه از برنامه‌های مهم و اولویت‌ دار این قرارگاه است.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ۲۱ عرصه و خدمت مختلف برگزار می شود، افزود: یکی از این عرصه‌ها توزیع جهیزیه در بین زوج های نیازمند است که عملکرد استان سمنان در این حوزه مطلوب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha