۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84731935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایگاه نظامی آمریکا در آلمان میزبان حامیان نظامی اوکراین

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی خبر داد که امروز نمایندگان بیش از ۴۰ کشور برای هماهنگی در ارسال کمک های نظامی به اوکراین در پایگاه رامشتاین آلمان نشستی برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا میزبان این نشست خواهد بود و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش نیز هدف اصلی از برگزاری این نشست را هماهنگی در ارائه کمک های نظامی به اوکراین از جمله تسلیحات سنگین مانند توپخانه، پهپاد رزمی و مهمات اعلام کرد.

مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفتند که روسیه در عملیات آتی برای محاصره و از میان بردن بخش عمده ای از نیروهای اوکراینی، بر گلوله باران مواضع اوکراین در کنار گسیل نیروهای پیاده تکیه خواهد کرد.

با این حال آمریکا تخمین می زند که بسیاری از یگان های روسیه تضعیف شده و برخی از آنها ۳۰ درصد از نفرات خود را از دست داده باشند که این رقم طبق معیارهای ارتش آمریکا برای حفظ توان رزمی یک یگان بسیار بالاست.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس تخمین زده که تاکنون ۱۵ هزار نیروی روس در جنگ اخیر کشته شده و در کنار ۶۰ بالگرد و هواپیما، ۲ هزار خودروی زرهی از جمله حدود ۵۳۰ تانک ارتش روسیه نابود شده باشند.

روسیه اعلام کرده که یک هزار و ۳۵۱ نفر از سربازانش کشته و ۳ هزار و ۸۲۵ سرباز آن مجروح شده اند.

به گفته مقام های آمریکایی روسیه هنوز از توانمندی های پیشرفته و تعداد نیروهای بیشتری برخوردار است و عزم خود برای اعزام سربازان و یگان های بیشتر به درگیری را نشان داده است.

کارشناسان دفاعی و اقتصاددانان همچنین معتقدند که مسکو می تواند با وجود تحریم های شدید غرب از مخارج جنگ طولانی مدت در اوکراین را تامین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha