۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 84732069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکرار ادعای آمریکا درباره حمایت از پاکستان زیرسایه اتهام مداخله

تهران- ایرنا-کاردار آمریکا در پاکستان که چند وقت پیش در اعتراض اسلام‌آباد به مداخله واشنگتن در امور داخلی آن کشور به وزارت امور خارجه احضار شده بود، بار دیگر ادعای ایالات متحده مبنی بر حمایت از پاکستان را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، دیدار روز سه‌شنبه کاردار سفارت آمریکا با وزیر مشاور امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد درحالی انجام می‌شود که جناح مخالف دولت پاکستان به رهبری "عمران‌خان"، آمریکا را متهم به توطئه برای تغییر حکومت کرده و در اعتراض به آن قرار است تظاهرات سراسری از سوی هواداران عمران‌خان در پاکستان برگزار شود.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان از طرفداران خود خواسته است در برابر توطئه آمریکا سکوت نکرده و برای تحت فشار قراردادن دولت جهت برگزاری انتخابات زودهنگام برای برگزاری تحصن در شهر اسلام‌آباد آماده شوند.

براساس این گزارش، «آنجلا آگلر» کاردار آمریکا در دیدار امروز با «حنا ربانی» وزیر مشاور جدید امور خارجه پاکستان ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت از اسلام‌آباد را تکرار کرد.

وزیر مشاور امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار گفت که اسلام‌آباد خواهان روابط پایاپای با واشنگتن بر اساس احترام و اعتماد متقابل است.

این درحالی است که وزارت امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری در اعتراض به مداخله آمریکا در امور داخلی و اظهارات غیردیپلماتیک معاون وزیر امور خارجه این کشور، کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد.

اعتراض رسمی دولت پاکستان به مداخله در امور داخلی این کشور از جانب ایالات متحده و احضار کاردار آمریکا در اسلام‌آباد روابط شکننده ۲ کشور را وارد فاز جدید تنش و اختلافات کرد و این ماجرا باعث تشدید احساسات ضدآمریکایی در میان مردم پاکستان به ویژه هواداران حزب عمران‌خان شد.

پاکستان در چند ماه اخیر با چالش‌های سیاسی عمیقی روبرو بود و پس از کش و قوس‌های فراوان، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، نخست وزیر با رأی عدم اعتماد مجلس برکنار شد. عمران‌خان سومین نخست وزیر در پاکستان است که با طرح عدم اعتماد از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha