نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان شهرستان تربت حیدریه آغاز به کار کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان شهرستان تربت‌حیدریه به مناسبت هفته مشاغل با حضور مسوولان محلی در مزار قطب‌الدین حیدر این شهرستان آغاز به کار کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه هنرجویان این خطه آخرین دستاوردهای خود را در رشته‌های فنی، مهندسی، معماری، مکانیک، نرم‌افزار و سخت‌افزار، هنر، خیاطی، آشپزی، شیرینی‌پزی و دیگر رشته‌های فنی و کاردانش در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.  
محمد محمودی افزود: نمایشگاه در قالب ۱۴ غرفه تا ۲۰ اردیبهشت ماه کنونی دایر خواهد بود و خانواده‌ها و به خصوص دانش‌آموزان سال نهم می‌توانند با حضور در این نمایشگاه ضمن بهره‌گیری از مشورت مربیان و هنرآموزان، با مزایا و نکات مثبت رشته‌های فنی و هنری از نزدیک آشنا شوند.

وی ادامه داد:هم اکنون سه هزار و ۱۹ هنرجو که معادل ۴۰ درصد کل جمعیت دانش‌آموزی (متوسطه) این خطه هستند در قالب ۱۵ هنرستان که چهار واحد آن دخترانه و ۲ باب آن غیردولتی است مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: هزار و ۸۶ هنرجو از این تعداد پسر هستند که معادل بیش از ۶۲ درصد است و بقیه دختر هستند.

محمودی افزود: هنرجویان پسر فنی و حرفه‌ای تربت حیدریه در ۱۵ رشته و دختران در هفت رشته، هنرجویان پسر رشته‌های کاردانش در ۱۵ رشته و دختران در هشت رشته مشغول تحصیل هستند.

همچنین یکی از مدرسان رشته گرافیک هنرستان علامه طباطبایی شهرستان تربت حیدریه در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه خطاب به فرماندار این شهرستان گفت: در حالی که زمانی این خطه تنها شهر "تئاتر" استان خراسان بزرگ بود و در حالی که تربت‌حیدریه پایه‌گذار جشنواره ملی عکس زعفران در کشور است اما جای خالی یک باب هنرستان مستقل رشته هنری در این شهر بسیار مشهود است.  

میثم امانی افزود: این در حالی است که هم اکنون در تربت حیدریه ۱۵ مدرس رشته‌های هنری حضور و فعالیت دارند که در ۲ هنرستان علامه طباطبایی (پسرانه) و حضرت زینب(س) (دخترانه) مشغول تدریس هستند و بر این اساس از حیث مدرس و فضای آموزشی کمبودی نداریم و تنها مشکل صدور مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: برطرف کردن این نیاز شهرستان پشتیبانی مسوولان و به خصوص نماینده عالی دولت و نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

علی‌اکبر کی‌پور فرماندار تربت‌حیدریه نیز در این خصوص گفت: با توجه به سابقه و عقبه بزرگ تاریخی و فرهنگی تربت‌حیدریه، مسوولان آموزش و پرورش می‌بایست شرایط لازم برای تحقق این درخواست را در دستور کار خود قرار بدهند.  

افزون بر ۳۷ هزار دانش‌آموز شهرستان تربت‌حیدریه در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی و هزار و ۷۴۹ کلاس با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ معلم مشغول تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha