۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84732316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در آذربایجان غربی کاهش ۱۲ میلی‌متری دارد

ارومیه - ایرنا - مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۲۳۴ میلی‌متری از ابتدای مهر تا پایان فروردین در این استان گفت: این میزان ۵ درصد معادل ۱۲ میلی‌متر کمتر از مدت مشابه سال گذشته آبی است.

مهرنگ دوستی رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴۶ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود، افزود: همچنین میزان بارش طی سال آبی جاری (از اول مهر تا پایان فروردین) در آذربایجان‌غربی ۱۱.۵ درصد نسبت به متوسط دراز مدت کمتر است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و ارس شاهد کاهش بارش و در حوضه زاب افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم، اظهار کرد: این کاهش در حوضه دریاچه ارومیه چهار درصد و رودخانه ارس ۲۵ درصد بوده و بارش‌ها در حوضه زاب هم ۶.۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر مطالعات  پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب ۱۱ و ۲۴ درصد کمتر از متوسط بلندمدت بوده و در حوضه زاب افزایش ۲.۳ درصدی را در مقایسه با طولانی مدت شاهد هستیم.

دوستی رضایی گفت: طی سال آبی جاری و تا پایان فروردین، شاهد بارش ۵۷۹ میلی‌متری در حوضه زاب، ۲۵۰ میلی‌متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۱۱۶ میلی‌متری در حوضه ارس هستیم.

وی افزود: البته بارش‌های خوبی را در پنج روز نخست فروردین بویژه در مرکز و جنوب آذربایجان غربی شاهد بودیم که موجب افزایش ۱۰ میلی‌متری بارش‌ها در استان شد که امیدواریم این روند در روزهای باقی مانده از اردیبهشت نیز ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بوده و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است،  سال گذشته کمتر از ۳۰۰  میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری تفاوت چندانی نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha