هنرمندان برای کمک به رویگری پیشقدم شدند

شهرری - ایرنا - شماری از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر پس از شیندن خبر بستری رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در آسایشگاه سالمندان کهریزک امروز سه شنبه با حضور در این مکان از وی عیادت کردند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که شماری از هنرمندان ،بازیگران سینما و تئاتر روز سه شنبه به ملاقات وی آمده و پیگیر مسائل و مشکلاتش شدند و هم اکنون نشستی نیز در موسسه خیریه کهریزک (آسایشگاه سالمندان کهریزک) برای بررسی وضعیت رویگری در حال برگزاری است.

براساس این گزارش وضعیت روحی و جسمی رویگری هنرمند پیشکسوت مساعد است و خدمات درمانی و مشاوره ای برای بهبود حال روحی و جسمی ارائه می شود.

پرویز پرستویی حتی فیلم و تصاویری از رضا رویگری برای رفع مشکلات وی تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است.

روز گذشته عکس و فیلمی از رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک منتشر شد که طی آن خود این بازیگر اعلام کرد: حالم خوب نیست، اینجا شبیه زندان است، از طرفداران و مردم می خواهم کمک کنند.

دستورات وزیر ارشاد برای رسیدگی به وضعیت رویگری 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه شنبه مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مامور کرد از نزدیک و حضوری در جریان روند نگه داری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرد.

همچنین محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی نیز در همین زمینه اظهار داشت: از روز گذشته که از مشکل آقای رضا رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم.

وی ادامه داد: به گفته همسرشان و بنابه تاکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگه داری وی در منزل به دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است.

خزائی اضافه کرد: چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است.

اقدامات از سوی سازمان سینمایی و صدا و سیما  برای هنرمند پیشکسوت 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صدا و سیما در حال انجام است مشکلات این هنرمند بزودی مرتفع می‌شود.

خزاعی گفت: در کنار این هنرمند پیشکسوت و خانواده‌اش خواهیم بود.

رضا رویگری چند سالی است که به بیماری مبتلاست و در این مدت کمتر در آثار سینمایی و تلویزیونی بازی کرده و چند بار هم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفته است.

بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال محله بهداشت آغاز کرد. با فیلم عقابها به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و ۲۸ فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد رضا رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نامهای از عشق گفتن و غوغا و کازابلانکا به بازار هنر عرضه کرده است.

وی همچنین، خواننده سرود معروف ایران ایران در اوایل انقلاب است.  

شور شیرین، اخراجی ها ۳، بوتیک، مسافر ری، بلوف، گناهکاران از جمله فیلم هایی است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در نقش کیان ایرانی در سریال مختارنامه از جمله نقش های ماندگار این بازیگر محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha