۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84732395
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است

تهران – ایرنا - «کادری سیمسون» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد بسته ششم تحریم های این اتحادیه علیه روسیه در واکنش به تهاجم مسکو به اوکراین، به زودی اعلام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری در ورشو گفت که تاریخ دقیق اعلام این بسته هنوز مورد تائید قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد که همچون دورهای قبلی تحریم های اتحادیه اروپا، این بسته نیز نیاز به موافقت کشورهای عضو اتحادیه با آن دارد.

اتحادیه اروپا از آغاز جنگ در اوکراین چندین بسته تحریمی سنگین علیه روسیه وضع کرده و تا مرز تحریم حوزه انرژی روسیه پیش رفته؛ اما به دلیل مخالفت برخی کشورهای عضو از جمله مجارستان که رابطه‌ای قوی با روسیه دارد و پیامدهای ناشی از آن بر افزایش بهای سوخت، موفق به اعمال آن نشده است.

کمیسیون اروپا ماه گذشته ۲۱ شرکت هواپیمایی روسیه را به این بهانه که استانداردهای ایمنی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند، به فهرست تحریم های اتحادیه اضافه کرد.

این اتحادیه همچنین صادرات هر گونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهای عضو به روسیه را ممنوع کرده است تا ضربه مستقیمی به نخبگان روسیه وارد شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha