۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84732495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۶ میلیارد ریال زکات پارسال در گناباد جمع آوری شد

گناباد-ایرنا- دبیر شورای زکات گناباد گفت: ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال زکات طی سال گذشته در این شهرستان جمع آوری شد که از این میزان سه میلیارد و ۸۰ میلیون ریال زکات فطریه بود.

محسن فولادی پور روز سه شنبه در جلسه شورای زکات گناباد افزود: بقیه این مبلغ شامل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کفاره و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  زکات واجب بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد بیشتر وجوه دریافتی زکات در امور معیشتی و تحصیل و کاهش تنگناهای اقتصادی این افراد هزینه می شود و از هزینه کرد آن در امور عمرانی تا حد امکان خودداری می شود.

امام جمعه گناباد هم ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پرداخت زکات در این شهرستان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که زکات به افراد مستحق و دارای شرایط پرداخت شود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به این که برخی خود را نیازمند می دانند و عنوان می کنند که باید سهمی از وجوه دریافتی زکات به آنان پرداخت شود افزود: این مبالغ حمایتی تنها باید توسط مسوولان و متولیان ذیربط و بعد از شناسایی دقیق به افراد نیازمند پرداخت و یا در بخشهای واقعی آن هزینه شود.

فرماندار گناباد هم گفت: در مورد زکات به صورت شایسته ای در جامعه ما فرهنگ سازی نشده است و باید مردم با ریشه و مفهوم این فریضه در مناطق شهری و روستایی بیشتر آشنا شوند.

رضا نصیری گفت: علما و سخنرانان باید در آیینهای مختلف در خصوص اهمیت این مساله سخنرانی و اطلاع رسانی کنند که در این صورت انگیزه مردم برای پرداخت زکات افزایش می یابد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha