۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84732807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه می شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به تکمیل سه پروژه در حال ساخت بیمارستان در فردیس گفت: ۷۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان استان اضافه می شود.

«مجتبی عبداللهی» شامگاه سه شنبه در بازدید از بیمارستان دولتی ۲۶۰ تختخوابی در حال ساخت فردیس افزود: سه پروژه بیمارستانی در فردیس در مراحل پایانی قرار دارند و به تعداد تخت های بیمارستان استان اضافه می شود.

وی اظهار داشت: فردیس پر جمعیت فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است که  یکی از پروژه های اولویت دار ، شاخص و مهم در استان البرز بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی این شهرستان  است ؛به لحاظ سرانه تخت بیمارستان وضعیت این منطقه پایین است که امیدوارم هر چه سریعتر این پروژه به بهره برداری برسد.

عبداللهی افزود: استان البرز در سرانه های تخت بیمارستانی جزو استان های محروم کشور است و برای رسیدن به میانگین کشوری به ۲ هزار تخت نیاز دارد و شهرستان فردیس نیز با تراکم بالای جمعیت فاقد یک تخت بیمارستان است از این رو با بررسی دقیق و رفع موانع پروژه های بیمارستانی در این شهرستان، به زودی سه بیمارستان در فردیس راه اندازی خواهد شد.

طرح ساخت بیمارستان  فردیس به عنوان پروژه ای ملی از مصوبات سفر رئیس جمهوری دولت دهم  به استان البرز به شمار می رود و در واقع یکی از پروژه های مهم و اولویت دار فردیس به لحاظ سرانه پایین تخت بیمارستان این منطقه به شمار می رود که قرار بود در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

مساحت زمین بیمارستان از ۱۷ هزار متر مربع به ۲۷ هزار مترمربع افزایش یافته و زیربنای بیمارستان با مجموع طبقات آن به ۲۱ هزار متر مربع می‌رسد این بیمارستان  شامل پنج طبقه در قالب سه بلوک و به صورت عمومی (جنرال) ساخته شده است و ظرفیت تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha