۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 84733051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبدانانی ها ماه رمضان ۱۷ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

ایلام - ایرنا - مسوول کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) آبدانان گفت: مردم متدین و سخاوتمند این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان ۱۷ میلیارد ریال به محرومان و نیازمندان منطقه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی کرمی روز چهارشنبه در جمع کارکنان و مددجویان این نهاد اظهار داشت: این مساعدت محسنین و خیرین در قالب چهار هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، هشت هزار سبد غذایی و ۱۰۰ بسته ویژه خدماتی و تنظیفی بین ۱۰ هزار نفر جمعیت مددجوی شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش آسیب های اجتماعی جامعه هدف کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) افزود: ۲۷۴ نفر از ایتام شهرستان دارای پرونده خدمات رفاهی هستند و ماهیانه از حمایت های مالی و آموزشی یک هزار و ۴۵۸ حامی از اقصی نقاط کشور استفاده می کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آبدانان توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال را مهمترین اولویت کاری سال جاری این نهاد خدماتی اعلام کرد و یادآور شد: ۲ هزار و ۵۵ نفر از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی شهرستان از خدمات علمی و اجتماعی کمیته امداد بهره مند و در سال تحصیلی گذشته ۱۱ میلیارد ریال به عنوان شهریه از مقطع مدرسه تا تحصیلات تکمیلی به آنان پرداخت شده است.

کرمی از پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: به منظور کمک به ارتقای تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت تعداد ۲۲۳ دستگاه تبلت تهیه و به صورت رایگان در اختیار خانواده های مستحق و نیازمند قرار گرفت.

وی از توزیع غذای گرم بین نیازمندان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی آبدانان در قالب چهار هزار و ۱۲۶ خانوار از مزایای مستمری نقدی، خدمات رفاهی و مساعدت های علمی و آموزشی برخوردار هستند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قراردارد که ۳۷ درصد از جمعیت آن تحت پوشش نهادهای امدادی و حمایتی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha