اکثریت آمریکایی‌ها موافق ارسال تسلیحات به اوکراین هستند

تهران-ایرنا- نظرسنجی مشترک «رویترز و ایپسوس» نشان داد که از هر چهار آمریکایی، سه نفر با ارسال تسلیحات به اوکراین موافق هستند.

به گزارش ایرنا، براساس این نظرسنجی، ۷۳ درصد آمریکایی ها از تلاش کاخ سفید برای ارائه تسلیحات به اوکراین حمایت می کنند که بالاترین سطح حمایت، از زمان حمله مسکو به کی یف در ماه فوریه(اسفند) است.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شد که باوجود هشدار مسکو درباره بالارفتن احتمال جنگ اتمی، آمریکا و متحدانش قصد ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین را دارند.

نظرسنجی «رویترز و ایپسوس» که آخر ماه مارس و قبل از پیدا شدن گورهای دسته جمعی در شمال کی یف انجام شده بود، نشان داد ۶۸ درصد پاسخ دهندگان از انتقال تسلیحات به اوکراین حمایت می کنند.

آخرین نظرسنجی «رویترز و ایپسوس» نشان داد که اکثریت قاطع دموکرات ها و جمهوری خواهان از تحریم های آمریکا علیه روسیه حمایت می کنند. براساس این نظرسنجی، آنها اعلام کردند که به کاندیداهایی در انتخابات ۸ نوامبر(انتخابات میان دوره ای کنگره) رای می دهند که کمک نظامی به اوکراین را تایید نمایند.

این نظرسنجی نشان داد حدود نیمی از آمریکایی ها یعنی ۶ نفر از هر ۱۰ دموکرات و تقریبا نیمی از جمهوری خواهان نگران این هستند که روسیه از طریق دروغ پراکنی و تبلیغات منفی آنلاین روی انتخابات کنگره اعمال نفوذ کند.

باتوجه به ورود به سومین ماه جنگ اوکراین، این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی ها، پاسخ بایدن به بحران اوکراین را بهتر از پاسخ وی به مسائل دیگر از جمله مسائل اقتصادی و بحران انرژی ارزیابی می کنند.

براساس این نظرسنجی، در حدود ۴۶ درصد آمریکایی ها از جمله ۷۰ درصد از دموکرات ها و ۲۴ درصد از جمهوری خواهان، اقدامات بایدن در اوکراین را تایید می کنند.

نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا انجام شده است. هزار و پنج نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند و میزان خطای آن، چهاردرصد پیش بینی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha