تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بجنورد-ایرنا- معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای تکمیل پروژه راهسازی محور بجنورد به جنگل گلستان در حوزه استحفاظی استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا محمدرضا کدخدازاده روز چهارشنبه در نشست با استاندار  خراسان شمالی اظهار داشت: تامین اعتبار برای تکمیل پروژه راهسازی بجنورد به جنگل گلستان باید در سفر پیش روی هیات دولت به خراسان شمالی جزو مصوبات قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون ۲۲۰ کیلومتر از ۲۷۰ کیلومتر محور بجنورد به جنگل در مسیر استحفاظی استان تکمیل شده و به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفته است.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به آمار بالای سانحه های ترافیکی در محور بجنورد- جنگل گلستان گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای در این مسیر باید پروژه راهسازی تکمیل شود، البته در سال های اخیر پیگیری های زیاد  در سطح ملی انجام شده اما آستان قدس رضوی بعنوان متولی کار ، باید این پروژه را به اتمام برساند.

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه بهره مندی از راه مناسب  مهم ترین شاخص در توسعه هر جامعه است از این رو توجه به زیر ساخت های حوزه راه ضروری است.

وی افزود : سهم اعتبارات ملی و استانی برای پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان باید افزایش یابد که البته در سفر پیش روی هیات دولت به این استان این موضوع مطرح خواهد شد.

حسین نژاد با تاکید بر ازوم شتاب بخشی به پروژه های راهسازی گفت:  البته اعتبارات حوزه راه ها اندک است با این وجود با هم افزایی و همدلی مدیران تلاش داریم تا توسعه راه های استان کند نشود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به محرومیت برخی روستاهای استان از داشتن راه مناسب گفت: برای تکمیل راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استان خراسان شمالی فاقد شبکه ریلی است و شبکه خطوط هوایی این استان نیز به دلیل جانمایی نامناسب و احاطه شدن کوههای اطراف  کارایی لازم را برای جابجایی مسافر و بار ندارد و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از شبکه حمل و نقل استان وابسته به حمل و نقل زمینی است و تکمیل چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان می تواند علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، سرعت جابجایی مسافر و بار را نیز افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha