۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84733746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برای ۹۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در استان برای ۹۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

اسماعیل پیرعلی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان افزود: در پارک علم و فناوری استان ۱۵۰ واحد و ۴۵ شرکت دانش‌بنیان فعال است.

وی ادامه داد: ۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان استان را از مهمترین برنامه‌های سالجاری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های استان برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

پیرعلی با اشاره به بازدید استاندار از شرکت‌های دانش‌بنیان استان، تصریح کرد: در این بازدید نیازمندی‌های استان، کمبودها و کاستی‌ها از نزدیک بررسی شد تا برای تامین آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است و طی سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. علاوه‌برآن شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری برای حدود یک هزار نفر در این استان اشتغالزایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha