بسیج همه ظرفیت‌ها در مشهدالرضا (ع) برای خیزش مردمی روز قدس

مشهد- ایرنا- راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد امسال متفاوت از دو سال گذشته و مانند سالهای قبل از شیوع ویروس کرونا، به صورت حضوری برگزار می‌شود، لذا دستگاه‌های خدمات رسان برای تسهیل حضور راهپیمایان روزه‌دار بسیج شده اند.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان رهبر کبیر انقلاب روز خیزش جهان اسلام در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و آزادی قدس شریف است و در روز قدس مسلمانان در اقصی نقاط جهان با برپایی راهپیمایی حمایت خود ار از ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، این آیین به صورت مجازی برگزار شد ولی اما امسال با انجام واکسیناسیون کرونا و بهبود شرایط، بار دیگر شاهد رستاخیز امت اسلامی علیه اسرائیل و حضور پرشور مردم در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

در مشهدالرضا (ع) نیز راهیپمایی روز قدس از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و تمهیدات ویژه‌ای برای این آیین اندیسیده شده است.

اجتماع راهپیمایان در مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد به صورت مردمی و میدانی در روز جمعه  ۹ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و بنا به اعلام رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مبدا و تجمع راهپیمایان ساعت ۹ صبح روز جمعه از میدان پانزده خرداد به طرف حرم مطهر رضوی  است.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی افزود: پایان آیین راهپیمایی با اجتماع در رواق امام خمینی(ره) و اماکن متبرکه رضوی با ایراد سخنرانی، قرائت قطعنامه و اقامه نمازجمعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: اجتماع راهپیمایان با رعایت‌ طرح تفکیک، فاصله‌ اجتماعی و استفاده از ماسک برنامه ریزی شده و فضاسازی مسیر راهپیمایی نیز با استفاده از تصاویر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، برپایی ۶ غرفه‌ توزیع محصولات فرهنگی واستقرار دو دستگاه مه‌پاش صورت می‌گیرد، همچنین پنج نمایشگاه در بوستان‌های بزرگ برپا می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دوشادوش برادران دینی خود در نوار غزه کرانه باختری رود اردن و همه جای فلسطین با ظلام و کفر جلادان کودک کش و سفاک صهیونیست به مبارزه برمی‌خیزیم.

تمهیدات ترافیکی 

به منظور رفاه حال راهپیمایان تمهیدات ویژه ترافیکی توسط پلیس راهور مشهد در مسیرهای منتهی به راهپیمایی روز قدس اجرا می‌شود.

طبق اعلام رییس پلیس راهور مشهد، توقف وسایل نقلیه از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه تا پایان مراسم در طول مسیرهای محدوده میدان ۱۵ خرداد و مسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور، طول خیابان امام رضا(ع) تا میدان بیت المقدس و حرم مطهر، رینگ میدان بسیج و مسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور و طول خیابان شهید اندرزگو و محدوده میدان بیت المقدس ممنوع خواهد بود.

سرهنگ عباس عابدینی افزود: همچنین از ساعت هفت صبح روز جمعه نهم اردیبهشت ماه تا پایان راهپیمایی، تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر میدان عدل خمینی تا میدان ۱۵ خرداد، تقاطع کوشش تا میدان ۱۵ خرداد و بلوار امام رضا(ع) از ۱۵ خرداد تا حرم مطهر ممنوع است.

وی اضافه کرد: در محدوده‌های خیابان بهار به سمت میدان بسیج، خیابان فدائیان اسلام به سمت میدان بسیج، خیابان اندرزگو تا میدان بیت المقدس، زیرگذر حرم مطهر و آخرین فرعی از سمت پایانه مسافربری به میدان ۱۵خرداد نیز تردد وسایل نقلیه از ساعت ۷۷ صبح روز جمعه تا پایان مراسم ممنوع خواهد بود

مدیریت شهری مشهد نیز در روز قدس به صورت رایگان به راهپیمایان سرویس دهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد در این خصوص اظهار کرد: سرویس‌دهی خطوط ۱ و ۲ قطارشهری در روز جمعه نهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی قدس از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۵ به صورت رایگان انجام می‌شود.

وحید مبین‌مقدم افزود: برای این روز در خط یکم این ناوگان ۳۰۲ اعزام مسافری پیش‌بینی شده که سرفاصله زمانی حرکت قطارها در بازه شروع و پایان راهپیمایی حدود پنج دقیقه است.

وی اضافه کرد: در خط دوم قطارشهری نیز ۲۰۰ اعزام مسافری با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه پیش‌بینی شده است.

مبین‌مقدم ادامه داد: سرویس‌دهی خطوط قطارشهری نیز در روز جمعه از ساعت هفت صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز گفت: مرکز راهپیمایی از میدان ۱۵ خرداد و مسیر به سمت حرم‌مطهر رضوی است، لذا برنامه‌ریزی لازم با به‌کارگیری ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از ۲۰ پایانه درون‌شهری به‌منظور انتقال راهپیمایان به نزدیک‌ترین نقطه مبدا راهپیمایی به‌صورت رایگان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح انجام خواهد شد.

علی اصغر نیشابوری افزود: در مسیر برگشت نیز سرویس‌دهی با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از پنج پایانه موقت اطراف حرم‌مطهر رضوی انجام خواهد شد.

پویش کریمانه

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته پویش فرهنگی روز قدس با عنوان " پویش کریمانه" با همکاری با ستاد دیه جهت جمع آوری پول به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می‌شود.

علی نجفی افزود: استقرار ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی آتش نشانی در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، بکارگیری ۲ دستگاه مه پاش جهت حضور در خیابانهای منتهی به حرم مطهر و شستشو و نظافت خیابانهای منتهی به حرم مطهر در قبل و بعد از اجرای مراسم راهپیمایی از جمله برنامه های مدیریت شهری در روز قدس است.

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی مشهد نیز برای خدمترسانی به راهپیمایان فعال خواهد بود و از حضور دست‌فروشان دوره گرد در معابر منتهی به حرم مطهر به وسیله پنج اکیپ گشت جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت  امام در سال ۱۳۵۸ش  این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد  و از  مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی  در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز  آیین های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha